Söndagslistan vecka 19

Känsla: Förutom i fredags kväll när jag var så trött att jag gick och la mig vid halv åtta så har jag känt mig pigg. Jag har även varit väldigt glad! 
Väder:
Det har varit många soliga dagar men kanske inte så där jättevarmt. Det har inte blåst lika mycket den här veckan. Så skönt ju!
Cravings: Bananpannkakor med massor med topping.
Irritation: Hundägare! Särskilt de som inte håller koll på sina hundar. När jag var på hem från tåget igår så var det en tjej som var ute med en stor hund. Precis när jag gick förbi så gjorde den ett utfall mot mig. Jag hoppade högt, blev ju livrädd. Det som stör mig lite är att jag inte sa i från utan bara gick vidare....
Vårigaste bilden: 
Reflektion: 
Hur liten världen är! På mitt nya jobb har jag träffat folk som känner folk i min bekantsskapskrets.
Träning: 4 löppass; ett intervallpass med domarklubben, två rundor i skogen runt fem kilometer och så distanspasset igår. Det har även blivit en väldig massa promenader och två pass pilates.
Fundering: Om jag ska hoppa av skolan. Dels för att jag inte vet hur jag ska lösa min sista uppgift med motiverande samtal men framförallt på grund av praktiken i höst. Jag vill inte ta semester för att göra den, ett annat alternativ är att ta lån från csn. Och det känner jag ännu mindre för. Det sista alternativet är att gå ner i tid på mitt jobb under tre veckor men det kommer inte fungera ekonomiskt. 
Positiva från veckan: 
- Mycket skratt och glädje
- Att en av mina nya kollegor är syster till en av mina kollegor på mitt gamla jobb. Världen är liten.
- Jag har haft en till vecka med mycket rörelse.
Låt: Under pressure med Queen. Första gången jag hörde låten tänkte jag direkt att det är från en reklam. Känner du igen den?
Köp: En ljusblå klänning som jag i skrivande stund inte testat än och en jumpsuit som jag testat. Först trodde jag att jag inte skulle komma i den men så knöt jag upp skärpet i midjan och då gick det ju klockrent.
Mest lästa inlägg: 
1 Sara:

skriven

Men så snygg jumpsuit!

Hur tänker du att du inte vet hur du ska lösa uppgiften med motiverande samtal? Kan jag hjälpa dig med något där, så som att bolla tankar kanske?

Om det inte vore för de där tre veckorna du nämner i höst, skulle du fortfarande känna viljan att hoppa av utbildningen?
Massor med frågor här, sorry, jag är bara så intresserad av hur människor resonerar kring saker och vad som får människor att fatta olika beslut.. Well, you know me..

Svar: Nej det tror jag inte att jag vill egentligen. Jag är inte en person som hoppar av grejer utan jag vill gärna slutföra det som jag håller på med.
Hanna

2 Sara:

skriven

Det var lite det jag tänkte, att jag har inte uppfattat dig så heller. Vad är konsekvensen om du hoppar av? Den positiva är ju att du slipper oroa dig inför praktiken och så, men vad är de negativa konsekvenserna? Varför började du med utbildningen? (Sjukt att jag faktiskt minns när du skrev att du skulle börja plugga, jag kan se mig själv läsa din blogg där och då)..

Svar: Konsekvensen blir egentligen ingen alls. Mer än att jag inte får min examen och att jag kanske kommer ångra mig om jag inte slutför.
Hanna

Kommentera här: