Söndagslistan vecka 26

Bilden är från Hoburgen, Gotlands sydspets.  
Igår vaknade jag i en lägenhet på Gotland och idag vaknade jag hemma i min säng. Det första vi fick göra när vi kom hem var att döda en massa myror som tagit sig in. Jag saknar Gotland men borta bra men hemma är verkligen bäst. Jag har hängt maskinen  med tvätt som jag körde igång och kört igång en till. Det bokstavligen svämmar över av tvätt.... Vi har hjälpts åt på morgonen att lämna in ena bilen där AC:n gått sönder. Det var inte kul i värmen på Gotland att ha en AC som inte fungerar men det gick ju bra. 
Det här kommer bli ett långt inlägg, gillar inte själv inlägg som aldrig tar slut och med många bilder. Men jag gör bilderna klickbara så blir det enklare att scrolla vidare. Tänkte avsluta mina Gotlandsinlägg med vad vi gjorde igår och så tänkte jag skriva en sammanfattning av veckan som gått.
                                                                                                 
 
Sista dagen på Gotland spenderades med att först städa stugan, packa ut grejerna i bilen och därefter ställde vi bilen på en parkeringsplats nära Visby ringmur. På önskelistan stod att gå ett sväng vid muren och även se Visby innerstad.
                                                                                                                                                                       
 
Efter Visby och lite shopping åkte vi upp till Högklint. Det är lite tradition att åka och kika på Visby från ovan. Vi fikade lite och efter en stund här så åkte vi ner till hamnen. Alla barnen var trötta och vi föräldrar med. Överfarten gick så smidigt och i Oskarshamn handlade vi McDonaldsmat som vi åt i bilen på vägen hem. Himlen var regntung så vi hade verkligen tur med vädret.
Känsla: Första semesterveckan har nu gått. Det har verkligen varit skönt att ta dagen som den kommer. Vi var ju även på Gotland, denna fantastiska ö som jag älskar så mycket. Det kan inte vara annat än bra då!
Väder: Över 25 grader varmt och strålande sol. 
Bild: Kan omöjligt välja ju. Men det får bli en bild på mig och Rickard på Hoburgen. 👇👇
Träning: 
2 matcher, en som assisterande och en som domare i DM för flickor 15. Det har också blivit två promenader och när vi var på Gotland sprang jag två rundor, en på sju kilometer och en på 10 kilometer.
                                      
Fundering: Varför sätter man en demon på en kyrka? Och andra odjur? Dessa sitter på Visby domkyrka, även kallad Sankta Maria kyrka.
Veckans mest lästa inlägg:
- Blå lagunen
- Ett pass för hela kroppen
- Några timmar på badet
Köp: Bikini, shorts, strumpor och en blus. Lite onödig shopping blev det också på Gotland som en gullig nyckelring bland annat. 
Veckans höjdpunkt:
GOTLAND!!!
Finaste outfit: 
Min nya blus från HM
Sämsta: Att åka hem från Gotland  
Roligaste: Att se så många nya platser på Gotland.
Fem positiva från veckan: 
- Alla nya upplevelser och nygamla upplevelser i form av besök på gamla favoriter. 
- Hoburgen!!! Att sådan natur finns i Sverige är helt fantastisk. 
- Att det gick så bra att köra utan AC i bilen.
- Att det gick så smidigt på Gotland. Alla var glada!
- Att jag kunde sova i sängen i lägenheten. Annars brukar jag ha svårt att sova på nya platser.
 

Kommentera här: