Hanna

Ett pass för hela kroppen
Idag tänkte jag tipsa om ett pass med övningar för hela kroppen. Du kommer träna mage, rygg, armar och rumpa. Genom att använda ankelvikter ger du dig själv dessutom en extra utmaning.
Övningarna är: 
  • Double leg stretch Böj in benen och gör dig själv till en liten boll, sträck ut armar och ben. Blicken mot naveln hela tiden.
  • Single leg stretch, böj in ena benet och håll i knät. Sträck ut det andra benet. Växla
  • I knästående - sträck ut vänster arm och höger ben, böj in mot kroppen så du får en rundning i ryggen. Sträck ut. Repetera på andra sidan.
  • För rumpan i knästående: Stå på alla fyra, böj in foten mot rumpan. Håll kvar benet böjt och lyft upp mot taket.
Lägg till ett gäng rygglyft och armhävningar och du har ett bra helkroppspass. Bonusövning är bilden ovan. Som single leg stretch men du har underarmarna i mattan och lyfter upp i bröstet så du inte kollapsar. Växla ben. Ha så kul! 💪💪💪
Tess

Men oh tack för tipset - har ju semester nu så ska baske mig ta tag och testa dina träningstips gumman :D behöver träna ryggen o rumpan för har haft sån värk ett tag nu

Yasmine

Vilka bra tips, dessa ska jag helt klart komma ihåg. Speciellt då min mamma vill att jag ska vara lite av hennes PT i sommar. Då behöver jag lite extra bra tips. Hon gillar också pilates så det är ju perfekt! 🙂

Emma Engström

Tycker det är jättebra att du tipsar om det här, så många som kanske inte vill ta sig till gymmet i de här tiderna nu med Corona eller bara känner för att köra hemma! Får inte träna just nu, men kan säga att detta gör mig mer peppad till när jag väl får - driver min motivation framåt till att kämpa :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress