Söndagslistan vecka 24

Den här listan skulle egentligen kommit upp igår men efter jobb och fotbollsmatch på kvällen så orkade jag inte. Tänkte somna tidigt men av olika anledningar gick inte det. Precis när jag somnat väckte ett av barnen mig och behövde hjälp. Men efter en lång sovmorgon idag känner jag mig som vanligt igen. Jag är sugen på att åka till stan men frågan är om vi ska ta det nästa vecka när semestern börjat. Såg ett par riktiga "Hannashorts" när vi var på Lager157 för ett tag sedan. Ångrar så att jag inte köpte dom då så jag hoppas de finns kvar. Nu vill Ida ha datorn för att streama Frost 2 så det är bäst jag skriver färdigt.
Känsla: Jag har känt mig lättad och glad. Sover för lite som alltid så har varit trött men jag har mått bra.
Väder: Blåsigt men soligt och fint. Sommaren kom tillbaka med buller och bång lagom till barnens skolavslutning. Som blev lite annorlunda i år men bra ändå.
Bild:
Underbara Harge Uddar.
Insikt: Det är lätt att klaga på Tegnell och company (jag gör det inte, men andra gör....)  Men innan man gnäller över att Sverige gör för lite borde varje individ rannsaka sig själv och fundera över om individen verkligen gör allt som hon kan. Hålla avstånd, undvika onödiga resor och så vidare. Det kommer inte spela någon roll vilka rekommendationer man får om man inte tar sitt ansvar och följer det som sägs.
Veckans mest lästa inlägg:
Sommarens första utflykt
Fem en fredag vecka 24: Dagens ord
Att tilta bäckenet
Köp: Fritt fall av Annelie Olsson
Veckans bok: Trilogin om Three sisters island. Betat två av böckerna och har börjat läsa den tredje.
Roligaste:
 

Veckans träning:
Cyklat 7,4 mil 
Träning med domarklubben, sprang samma pass som alltid, 10*200 meter och så en 100meters-sträcka med fokus explosivitet.
Jag och Rickard har kört supertusingar på löparbana och så har jag dömt en match.
Fem positiva från veckan:
- Ett bra samtal med min lärare. Hon gav mig väldigt mycket positiv feedback som gjorde att jag blev väldigt peppad att faktiskt göra min praktik.
- En mysig kväll tillsammans med Marcus och Bea då vi åt upp resterna av bröllopstårtan och även grillade.
- Vi hade en mysig skolavslutningslunch med barnen då Samuel övertalade mig att testa sushi och dessutom äta med pinnar. Det var ett helt projekt ju det där med pinnarna. Sushin var inte god men frågan är om all sushi smakar så eller om det är en dålig sushi... 
- Jag blev så glad över en kommentar som en av våra semestervikarier sa: "jobbar du på måndag?" Jag är ledig på måndag sa jag. Då sa hon "synd, jag tycker det är roligt att jobba med dig." Det blev jag väldigt glad över.
- Att jag fick VG på sista kursen med. Inte en komplettering har jag behövt att göra under de här tre terminerna som jag pluggat. 
 
 
 
1 Amanda :

skriven

Sådanotroöigt kul lista älskar listor för övrigt 😊

2 Marie:

skriven

Jag håller verkligen med dig om Tegnell, tror faktiskt om alla följer det han säger och inte börja slappa efter som för många gör så kommer det bli mindre smitta och spridning, TÄNK till kan man tycka till dem som klagar

3 Emma Engström:

skriven

Tycker verkligen den kommentaren från vikarien var himla fin, för jag tror det gjorde hjärtat himla varmt av att få höra det! Innebär att man verkligen är omtyckt, var stolt över dig!! Du verkar vara en genomfin person ska du veta! Det var många bra och positiva punkter, är också så impad på dig vad långt du orkar cykla - 7,4 min vet jag inte om jag skulle lyckas med det första! :'D <3

Svar: Fast det var ju inte 7,4 mil i ett svep utan uppdelat på några dagar. :-)
Hanna

4 birgitmaria:

skriven

Va kul att kika in till dig igen. Jag har varit dålig på att läsa bloggar på sistone.
Håller med dig om kritiken mot Tegnell, man kanske ska rannsaka sig själv först. Och förresten, så finns det inget facit än och hade Sverige valt en hårdare linje så hade folk klagat ändå.
Som alltid kul att läsa om din vecka! Hoppas du får en lika bra vecka denna vecka 😊

Kommentera här: