20 snabba frågor om mig

l söndags kom vi hem från Gotland. Vi trodde inte att vi skulle komma iväg men så släpptes restriktionerna om att få resa och då var vi snabba och bokade några dagar. För vår del är det inga svårigheter att hålla på restriktioner då vi besöker naturreservat och håller avstånd. I år är det tio år sedan som vi var där första gången vilket du kan läsa om HÄR.
Hur gammal är du?  
Jag är tant, 36 bast.
När vaknade du idag? 
Runt åtta. 
Vad åt du till frukost?
Falu rågrut med smör och skinka, ägg och så yoghurt med jordgubbar, banan och macadamianötter. 
Nämn tre saker man kanske inte vet om just dig:
- jag kan mjölka kor då jag gick naturbruk på gymnasiet
- jag har sjungit i kör och älskar fortfarande att sjunga men känns som att jag tappat allt av röst jag hade.
- jag är en hejare på att hitta på pass och peppa under passen.
Vad gällande ditt utseende är du mest och minst nöjd över?
Jag gillar mitt ansikte. Det jag är minst nöjd med tänker jag inte skriva här. Min kropp är funktionell och hänger på allt jag hittar på. Det är huvudsaken.
Vad har du gjort idag?
Tog en morgonpromenad, tränade ett pass pilates på förmiddagen. 
Vilken film såg du senast?
Frost 2. Alla sångerna går på repeat i huvudet..... 😳
Är du besatt av någonting?
Jag vill inte använda ordet besatt. Har alldeles för negativa toner. Däremot så har jag laster och den enda är nocco.
Beskriv en perfekt dag:
En perfekt dag är en dag när jag vaknar tidigt med energi, barnen är glada och vi föräldrar slipper tjat. Vi gör roliga grejer tillsammans.
Beskriv platsen du befinner dig på just nu:
Jag sitter i köket och skriver på det här inlägget. Bakgrundsljud är diskmaskinen som går och Ida som leker. På Spotify spelas Frostlåtar....
Vad lyssnar du på just nu?
Frost 2.... Och diskmaskinen.
Hur går du helst klädd?
Vitt linne och marinblå domarshorts. 
Är du morgon eller kvällsmänniska?
Morgonmänniska helt klart.
Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Språk. Jag har alltid varit bra på språk och ett tag ville jag bli författare.
Vad köpte du senast?
Allt möjligt smått och gott på Gotland. 
Vad har du i dina fickor?
Ingenting just nu men annars brukar jag ha mobilen i fickan. Eller i handen. Det är lite olika.
Vilken är din favoritaffär?
Nelly.com om vi pratar internet. Annars har jag ingen direkt favvoaffär.
Vilka smeknamn har du haft?
Fialotta och Hannagumman som barn. Nu har jag inga alls. 
Vilka är dina största svagheter?
Måste man prata svagheter? Skulle vara då att jag har så svårt att ta tag i mig själv vad gäller vissa saker. Jag är expert på att skjuta upp saker och ting. Som till exempel att fixa praktikplats till hösten....
 
1 Madde:

skriven

Vi har aldrig varit på Gotland, men det ska ju vara så vackert där. Det får väl bli någon gång det också. Listor är alltid roligt att läsa, och har man tjejer hemma förstår jag att Frost går på repeat

2 charlottelinden.se:

skriven

Du är inte ensam om Nocco-lasten. I mitt fall gäller det dock Celsius, men same same. Det är ju FÖR gott och trevligt för att man ska orka "bryta" den lasten.... Hehe :D

3 Snabela :

skriven

Det var kul att lära känna dig bättre. Låter extremt skönt att få ligga kvar i sängen till halv elva. En perfekt morgon 😊

4 enna:

skriven

Så härlig lista fina du :)

5 Elin | ute med självbiografin "Genomskinlig grå" 23 april 2020:

skriven

Roligt med frågor & svar. Jag är också rätt duktig på att skjuta upp saker, speciellt dom sakerna som är tråkiga

6 Fröken Rödlök :

skriven

Jag är också tant.. Haha. Fyller 35 om ca en månad.

7 ingmarie Nilsson:

skriven

haha! Hur kan du vara tant om inte jag är det trots att jag är nästan 20 år äldre än dig? :-O
Eller är "tant" mer en definition av hur man känner sig?

8 Tess:

skriven

Gud så kul o läsa sånt här - man lär känna dig på ett annat sätt liksom :D funderar Sj på att svara på lite frågor så där så folk får lära känna mig mer :D Jättekul!

9 Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv:

skriven

Jag visste faktiskt det mesta om dig. Jättekul får jag säga, det där med naturbruk då får du skaffa bondgård om du vill med va? Min syster gick naturbruksgymnasium och får det, hon fick även känna på livmodern på en dräktig ko under utbildningen.

10 Amanda:

skriven

Men vad kul att få veta lite mer om dej tycker jag :) Nelly är med min favorit på internet tycker dom har kanon fina plagg där :)otroligt kul lista älskar denna typen av inlägg då man får veta lite mer om dej :)

11 Annica:

skriven

Var kommer Fialotta ifrån? :) Min syster kallades för det men hon heter Sofia så kändes mer "logiskt" :)

Svar: Ingen aning faktiskt. Det bara blev så. Mamma kallar Ida för Fialotta med.
Hanna

12 birgitmaria:

skriven

Hahaha, om du är tant, så är jag gumma😂
Gillar din perfekta dag!
Och bra att bara fokusera på vad du gillar på din kropp. Det borde vi kvinnor göra oftare.

13 Lexoxhlogan :

skriven

Frost går på repat här och man kan ju alla låtar haha 🙈 skönt att ni kom iväg, att ni hade turen att det släpptes och känns ju helt okej om man gör annat typ naturen ändå tänker jag

14 nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Jag såg också frost 2 häromdagen och tyckte den var så bra & underbar musik 😍 så härligt att ni lyckades komma iväg några dagar till Gotland :)

Kommentera här: