Ett brev till mig själv

Ikväll var jag på julbord med jobbet. Fast vi åt inte julbord utan kinesisk mat. Här kunde man välja det man ville ha och så tillagade kocken det medan man väntade. Det var så gott och jag åt tre portioner. Svamp, olika sorters kött, grönsaker och så kryddblandningar med vitlök och chili, mums! När de andra gick lös på dessertbordet var jag så nöjd. Inget sug efter sötsaker hos mig inte. Skönt att känna det ju! Vi hade en jättetrevlig kväll tillsammans. Alla bröt upp tidigt vilket jag personligen kände var alldeles lagom.
Från utemat till andra tankar. Jag skrev ju häromdagen om hur jag behöver bli min egen bästa vän. Hur jag lätt trycker ner mig själv. Min älskade man sa till mig att jag skulle vända på mina tankar. Istället för att tänka buhu, alla är bättre än mig så ska jag istället tänka på hur långt jag kommit.  Som fotbollen till exempel, jag är lite deppad över att jag inte just nu når dit jag vill. Men så sa ju Rickard det att jag borde tänka på vilka förutsättningar jag hade när jag började. Jag gick ändå från minus till att nu vara en etablerad domare i herrar division fem.
Samma sak med min pilates, där hade jag heller ingenting och nu har jag ändå två pass i veckan. Jag har tänkt lite, vad skulle jag säga till en vän som brottas med samma tankar som jag gör nu? Då hade jag sagt till den här vännen:
"Du är en helt underbar person som är rolig att vara med. Du gör mig glad genom din härliga energi och utstrålning. Det gör mig också glad att se hur du får andra runt omkring dig att må bra, hur generös du är och har rum för alla. Alla brottas vi med tankar om saker som är jobbiga, ingen är perfekt. Glöm inte att andra också brottas med osäkerhet, du är inte ensam även om det ofta känns så. Fortsätt vara den du är och ändra inte på dig för någon annans skull. Låt inte någon annan få dig att tro att den du är inte är bra nog. Du är värdefull!"
Ett stort tack för era peppande kommentarer i mitt inlägg om att jag ska bli min egen bästa vän. Jag är väldigt glad och tacksam över stödet som jag fick! <3
 
1 Pärla:

skriven

Kul julbord! Perfekt när man kan välja lite olika sådär, de du åt lät verkligen gott!! Skönt att inte ha något sötsug.
Jag känner så igen mig, men det är på något sätt alltid lättare att se det som är dåligt. Men som du säger, vilka fantastiska framsteg du gjort!! Att skriva brev till sig själv är en toppenidé! Och ja, du är sådär fantastisk!!

2 Jennysvardag :

skriven

Dom orden behöver man verkligen säga till sig själv. Jag borde säga det oftare till mig. Jag gör det aldrig. Men vilket gott julbord som ni var på. Jag hade som dina kollegor gått lös på dessertbordet 🙈 efterrätter är det bästa som jag vet haha 🙈 jag är ledig hela julen, så jag tänkte om vi skulle försöka ses då? 😃

3 Karolineee:

skriven

Va fint de där med att bli din egna bästa vän, de är ju viktigt att älska sig själv osv. Maten såg super god ut

4 Paulina:

skriven

Men så gott ändå! Så fin du har vännen! Verkligen!
Tyckte vekligen om ditt inlägg som du skrev om det. Man fick verkligen en tankeställare och man måste veta vad man är värd ❤️

5 MADDISENJ.SE - mode och föräldraskap:

skriven

Vilken klok make du verkar ha. Så sant det han säger och som du skriver, man ska försöka fokusera på det positiva och hur långt man kommit inte på det negativa. Man kan göra mycket med bara tankens kraft! Kram

Kommentera här: