Jag ska vara snäll mot mig själv

Jag är inne i en sådan svacka, blir bombarderad av mig själv med en massa jobbiga tankar. Minsta lilla grej jag gör tänker jag negativt kring. Inte inom alla områden utan det är framförallt negativa tankar kring hur jag är som person. Jag har ju alltid varit rätt så osäker på mig själv men de senaste åren har jag blivit bättre på att tycka om den jag är och inte hänga upp mig på småsaker. Dock inte nu och jag är ganska säker på att det började när jag blev dumpad av en vän, en person som jag inte träffat på ett tag men ändå en person som jag tyckte väldigt mycket om. Tänker tankar om vem som kommer svika mig härnäst. Det leder också till att jag trycker ner mig själv totalt. Den jag är som person duger liksom inte. Inte i andras ögon men i mitt sätt att se på mig själv. Så jag måste rycka upp mig själv och tänka snälla tankar. För om inte jag är min egen bästa vän, vem ska då vara det?
 
1 Jennysvardag :

skriven

Sån vän tankar får en verkligen att trycka ner sig själv. Jag har vart med om det så många gånger. Det är nog därför som jag hellre är ensam än att ha vänner. Det har även gjort så jag är så osäker på att dejta. Även om den killen som jag dejtar lite nu verkar tycka att jag är en rolig prick med mycket energi och skämt 🙈

2 Paulina :

skriven

Verkligen viktigt att skriva om! Man ska verkligen vara snäll mot sig själv. Och veta vad man är värd. Det är verkligen viktigt. Jag ser mig själv som min Bästavän!

3 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★:

skriven

Fina du <3. Vill bara ger dig en kram, när man kommer in i såna där tankar om sig själv så är det så svårt att bryta dem också. Men bara det att du beslutat dig för att tänka fina tankar om dig själv ser jag som en styrka. Du är bra fina du, en fantastiskt människa också :).

4 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

skriven

Nej men usch vad jobbigt. Hoppas verkligen det känns bättre snart <3 Så jobbigt att gå runt och tänka på vem som kommer svika en härnäst...

5 Yela:

skriven

Känner verkligen igen mig i vad du skriver vännen & det är hemskt jobbigt att ha såna tankar. Har också blivit sviken & det kombinerat med min sociala fobi gör att jag inte riktigt klarar av att ta kontakt eller lita på att folk inte kommer svika längre. Men precis som du säger så ska man ju vara sin egen bästavän! Vi båda får försöka tänka på hur bra och fina vi är❤️ Måste säga också att du verkligen verkar vara en så härlig & genuin person! Massa kramar

6 nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Vad jag känner igen mig i detta :( vilket gör mig ledsen att både du & jag (och säkert många andra) för såhär mot oss själva... för det är ju så sant; tar man inte hand om sig själv, vem gör då det? Kram

7 Therese:

skriven

Vad jobbigt att du har jobbiga tankar hoppas det blir bättre snart. Om vänner sviker en och inte är en äkta vän så är den ingen vän att ha du får inte ha sådana tankar. Fokusera så du bara har positiva tankar och tänk på att din familj och släkt är viktigare

8 Amanda:

skriven

Oj vad jag känner igen mig. Jag är precis likadan. Jag förstår att du tycker att det är jobbigt. Man börjar verkligen fundera vem som ska lämna en när någon gör det. Men vi duger som vi är. Och jag finns för dig <3 :)

9 jessica:

skriven

människor som får en att känna att man inte duger som man är, duger inte som vän . För du duger precis som du är , det är dom som får det tro annat som inte duger för dig <3 dock tar jag också sånt här ganska hårt, binder lätt starka band till folk, och det är en bra sak , men det gör ju ju lite ondare när vissa människor försvinner ur ens liv. Men jag brukar försöka tänka det finns någon mening med allt, och du har så rätt att vara sin egen bästa vän är så viktigt. <3 jag tycker i alla fall du verkar som en väldigt fin och underbar människa <3 kram

10 Annica:

skriven

Du duger absolut och bodde vi närmare skulle jag bomba dig med förslag på tider att ses och umgås på! :) *kramar* Så.. klanka inte ner på dig själv utan tro på dig själv och att du är bra precis som du är. Det är de personerna som förlorar något, inte du..! <3

Svar: Men vad gullig du är! <3 Skulle gärna träffa dig med ju!
Hanna

11 Paula:

skriven

Hej * Det är så sant som du säger att vara sin egen vän. Det finns alltid människor som lämnar vänskapen och det har hänt mig också många gånger, men då är det så. Bry dig inte för mycket om det, för dom får skylla sig själv om det inte passar ;-) Du är en väldigt fin och härlig kvinna och låt inte andra dra ner dig. Kram till dig från mig !!! :-) KRAM/Paula

Kommentera här: