Är det här rimligt?

 
Så länge den här typen av rubriker dyker upp i mitt flöde kommer jag fortsätta vara den där jobbiga typen som inte håller tyst. Bilden ovan är egentligen bara ett av många exempel på hur världen fullständigt tappat det.
Är det verkligen jag som är den som tänker helt galet i den här pandemisoppan? Som i min krets och med det jag kan vill protestera mot vaccinpass och vaccinmandat. Som vill stå upp för allas rätt att vara likvärdiga medborgare, som vill stå upp för arbetsrätt. Som vill verka mot diskriminering och mot medicinska tvång mot friska människor.
Är det verkligen jag som är hjärntvättad som tycker det är fullständigt orimligt hur världens ledare börjat behandla sina medborgare? Som aldrig någonsin kommer acceptera att människor blir tvingade till saker och ting. Inte ens för "kollektivets bästa", finns det ens något som är det bästa för precis varenda individ? Kan man bunta ihop alla människor på det sättet?
Jag är för alla individers rätt att ta så många sprutor de vill. Jag är lika för att man ska få avstå om man inte vill. Oavsett skäl! Det jag vänder mig så skarpt emot är olika former av vaccinmandat. Vaccinmandat som strider emot alla lagar, förordningar och konventioner. Vi är alla fria människor och staten ska inte gå in och detaljstyra på det här sättet. Det är det som jag är emot!

Uppdaterat: Även i Sverige är det krav på vaccination mot olika sjukdomar som mässling, vattkoppor, hepatit, covid19 och så vidare inför transplantation. Min första tanke när jag såg rubriken var att det är helt orimligt. Men när jag tänker efter så är det ju ändå logiskt. Som transplanterad är man högkänslig mot olika sjukdomar och då behöver man boosta kroppen så mycket som möjligt. Tack Anna för informationen.
1 Anna:

skriven

För att komma upp på njurtransplantationslistan är det ett krav att vara vaccinerad mot såväl covid-19 som hepatit, pneumokocker mässling, röda hund, påssjuka och även vattkoppor om du inte haft det tidigare. Inga konstigheter alls eftersom det innebär stor risk att drabbas av dessa virus när du är transplanterad.

Svar: Tack för informationen, Jag visste inte att det är såna krav. Kändes så orimligt först när jag läste rubriken men då förstår jag.
Hanna

Kommentera här: