Söndagslistan vecka 35

Tog visst en liten bloggpaus så här i helgen. Det har varit fullt upp med jobb och fotboll (idag) och jag tycker inte att jag direkt har haft något att skriva. Hoppas på mer tid och roligare inlägg att skriva i veckan som kommer nu.
Känsla: Ja, vad ska man säga om den här veckan. Bilden här ovan illustrerar rätt så väl hur det har känts i kroppen. Det har varit betydligt lugnare på jobbet i helgen vilket var bra.
Väder: Sommaren kom tillbaka men det har varit kalla nätter. Härom morgonen var det höstens första frostnatt då vi fick skrapa rutorna på bilen. 
Insikt:
Två saker. 1: jag får inte slarva med sömnen. 2. jag är grym på mitt jobb.
Köp: Vi har köpt en ny soffa. Den kommer dock först i slutet av september och på två olika dagar.
Citat:
Snubblade över den här bilden när jag scrollade min egen blogg. Tycker den är helt fantastisk faktiskt.
Veckans mest lästa inlägg:
Träning: Ett försök till styrketräning, 3 kilometer löpning, en fotbollsmatch som domare och så en del transportcykling. Det har varit en sån där vecka när det inte är läge att ställa alltför höga krav vad gäller träning.
Veckans 5:
Fundering:
Måste man leva som man lär för att få tycka till om saker och ting? 
Positiva:
Jag och en kollega fick höra så fina ord. Det värmer verkligen i hjärtat.
Grodor
Ibland blir jag trött på mig själv. Pratar först och tänker sen och ångrar mig sedan när det hoppat en groda. När det händer så kommer jag alltid på mig själv för sent vilket leder till ågren och dåliga tankar. Mer av tänka först och prata sen. Men om det inte hoppade grodor ibland skulle jag ju inte vara jag.... 
Bloggrelaterat:
Få inlägg, få läsare och få kommentarer. Det är okej och jag är glad över alla likes som jag fått på mina inlägg.
Planer för veckan som kommer: 
Vara snäll mot kroppen. Fysisk aktivitet får bli lugn cykling till jobbet och mjukgörande pilates/stretch.
Veckans😡😡😡: Att högsta förvaltningsrätten inte tar upp fallet med Vilmer 21 som är blind och nekad färdtjänst. De anser att han kan åka kollektivt. Vad har hänt med oss människor egentligen? Det finns inget hjärta längre. I dagens samhälle får man inte längre vara svag, alla ska vara stöpta i samma mall och ingen får avvika. Det gör mig arg men mest ledsen. 
1 Emma:

skriven

Hahah åh det där med att alltid leva som man lär funderar jag ofta på. Jag tänker att så länge man är medveten om sina brister eller vad man nu ska kalla det, så är man ursäktad. Ingen är ju perfekt liksom.. :)

2 Ibod11 - Ingrid:

skriven

Jag gillar verkligen din insikt om hur grym du är på ditt jobb :D Vi är alldeles för dåliga på att lyfta oss själva och jag blir glad när någon gör det.
Vad gäller blinda Vilmer så är jag inte förvånad. Jag har själv blivit utförsäkrad och förvaltningsrätten gick på FK:s linje. Tyvärr är det inte ovanligt och tusentals personer, ibland mycket sjukare än jag, är i samma situation. Folk tar livet av sig varje vecka pga detta och min tillit till myndigheter och rättssystem är väldigt låg. Det verkar vara lika illa inom t ex färdtjänsthanteringen. Jag är glad att jag har annan inkomst (försäkringar efter min man och en tidigt uttagen del av pensionen) så att jag klarar mig. Det är mer än vad många har. Som du märker blev jag väldigt engagerad av det här men orättvisor som drabbar de försvarslösa är oerhört frustrerande.

Kommentera här: