Måndagstankar

Tänk så mycket fint jag har i garderoben som aldrig blir använt då jag bara går runt i träningskläder. Outfiten ovan är från förra året då min brorson blev barnvälsignad.
Det är måndag idag och vilka kontraster. Fullt ös i fredags och idag betydligt lugnare. Men det är skönt att hinna andas lite mellan varven. Nu kommer den här tiden när det är mörkt när jag måste cykla iväg men det är iallafall inte mörkt än när jag ska hem. Det kommer bli en jobbig period när det känns som att det aldrig är ljust så idag njuter jag lite extra av att det fortfarande är sol. Men min cykel behöver lite kärlek, växlarna behöver fixas till och det skulle inte skada med nya däck. Cykeln är välanvänd, har haft den sedan 2015. När jag sitter på cykeln funderar jag alltid lite extra. Till exempel:
- På min träningsutmaning som jag ska dra igång i blogg-gruppen som jag är med i på Facebook. Funderar på hur den ska byggas upp. Om jag ska ha mina utmaningar i videoformat eller bild. Bild är helt klart lättast men rörlig bild är roligast. 
- På hundar som skäller och morrar när jag kommer. Det är inte trevligt och jag tänker att bara ouppfostrade hundar beter sig så.
- Människor som är i sin bubbla och inte ser sig för.
- Människor som ser att jag kommer men ändå går mitt i vägen. För några år sedan resulterade det i att jag vurpade med cykeln. Det är också anledningen till att jag inte cyklar utan hjälm. Man vet aldrig när olyckan är framme. Den gången jag vurpade hade jag inte cykelhjälm....
Ja, och där vart det visst ett inlägg av typ ingenting. Om du gillar mina inlägg kan du alltid klicka på det lilla hjärtat under inläggen. Så blir jag jätteglad. Fast jag blir jätteglad bara av att se att du inte tröttnat på mig än.
1 Anonym:

skriven

Vem tröttnar någonsin på dig?

Svar: Haha, ja det är väl inte helt orimligt ändå att göra det. Jag tröttnar ju på mig själv ibland...
Hanna

Kommentera här: