Att få vara tillbaka

Ikväll var det dags för kursstart för min pilates igen. Så fort jag klev in genom dörrarna blev jag bara så glad. Det sitter liksom något välkomnande i väggarna. M som har hälsocentret är så gullig tycker jag glad att få vara tillbaka. I år är det åtta deltagare, eventuellt nio. Det känns som en lagom grupp tycker jag. Min plan för kvällen var att ta det lugnt och mjukstarta. Någonstans på vägen fick jag feeling och glömde lite bort det där med att ta det lugnt så jag fick bromsa mig själv. Det där med att leda pass sitter i ryggmärgen, även om det var ett tag sedan sist. Härlig energikick!
Något tråkigt däremot är att jag inte blev erbjuden tjänsten på IVA. Jag blev väldigt besviken men min tur kommer. Föll på att jag inte har någon erfarenhet av just intensivvård men med utbildningen som jag ska gå nästa höst kommer det ordna sig. Jag var välkommen att söka igen då jag ändå hade rätt kvalifikationer utom just den praktiska erfarenheten.
1 ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★:

skriven

Åh förstår att du blev besviken, får verkligen hoppas att du får jobb där senare. Samtidigt kan jag tycka att hur ska man få erfarenhet om man inte får prova?

Svar: Jag håller med om det och har tänkt på det. Hur ska man få erfarenhet om man inte får chansen liksom. Men min tid kommer. Jag är positiv.
Hanna

2 ingmarie:

skriven

IVAs förlust att de inte anställde dig!
Men det kommer garanterat något bra ur det här. Din tid kommer som sagt var!Sök något annat. Akuten?

Kommentera här: