Söndaglistan vecka 43

Inatt ställdes klockan om till vintertid och det börjar nu mörkna redan vid fyra. Och om en månad är det halvmörkt redan vid tre. Lite smått blaha att tänka på men snart vänder det igen. Brukar tänka så iallafall att bara nyår varit så går vi mot ljusare tider igen. Tänk bara, snart får jag plocka fram en massa ljusstakar igen och fylla huset med ljus. Det har varit en skön och vilsam dag idag,
Veckans bild:  👆👆
Känsla: Det har som helhet varit en bra vecka. Den jobbigaste dagen var igår när jag var så galet trött. Veckan avslutas med en bra känsla ändå.
Väder: Känns som det blivit så mörkt så snabbt. I tisdags kändes det som att det aldrig blev riktigt ljust och så har det fortsatt under veckan. Mörkare lär det bli nu när klockan är omställd. Det är ett otyg det där med att hålla på och ställa om klockan.
Träning:
Måndag: 13 kilometer cykling från jobbet och styrka/rörlighet
Tisdag: En timme pilates med Linnea online. Det var ett rätt jobbigt pass men älskar´t ändå.
Onsdag: Vila
Torsdag: En timme pilates med mina kursdeltagare i Mjölby. Du vet hur det kan vara ibland när man måste kunna prata och orden bara ska komma men det blir fel. Så kändes det i torsdags. Men mina deltagare tyckte det var ett bra pass och det är det viktigaste.
Vi använde blocken och det blir alltid extra bra träning. Man kan inte fuska med något.
Fredag: Vila
Lördag: Assisterande domare i damer division 1, 15 minuter pilates på kvällen.
Söndag: Tränat 30 minuter pilates
Veckans instastories:
Veckans mest lästa inlägg:
Något som gjorde mig upprörd: 
Jag tänkte att jag skulle skriva en söndagslista som för en gång skull inte handlar om något om pandemin. Men så dyker det här upp i mitt flöde och jag blev bara så upprörd. Varför ska barnen vara försökskaniner? Känns som ett enda stort medicinskt experiment. 
Fem positiva från veckan:
- tränat flera pass pilates, totalt fyra stycken. Blir glad av bara tanken.
- att jag fick döma med Rickard och E ytterligare en gång i år.
- att det varit en del soliga dagar.
- att jag har haft inspiration till att lägga ut lite klipp på instagram. Mer av den varan för den kommande veckan.
- bra samarbete på jobbet i fredags.
Cravings: Ako kola med choklad/mintsmak. Så gott ju och jag vill äta det varje dag. Men det gör jag inte eftersom jag tycker att jag inte kan smaska på det varje dag. Även om det är väldigt gott.....
Godaste: Helt klart nocco med smak av vattenmelon och ako kolan.

Kommentera här: