Fem en fredag vecka 11: Idiomatiskt

Visst ser det skönt ut? Det är det inte kan jag lova. Vinden är isande kall, så där så det går igenom alla lager av kläder. 
Det är dags för Elisas fem en fredag och temat den här veckan är "idiomatiskt". Fint ord och jag har ingen aning om vad det betyder..... 🤣😜
  1. När har du alla taggar utåt? Jag håller med Elisa om människor som kommer för nära. Men annars har jag också taggarna utåt när den enda hjälpen man får är att knapra piller istället för att ta reda på orsaken direkt till sina besvär. 
  2. När känner du dig som mest bakom flötet? Siffror och matte. Tänker särskilt på ekvationer. Usch vad illa jag tycker om det. 
  3. Vad dammade du av senast? Mina obefintliga matteskills..... 
  4. Vad har du för gammal surdeg som ligger?
    De surdegar jag har är att jag måste skicka in mina papper till CSN om mina inkomster 2019. Kommer säkert få betala tillbaka. Papprerna ska in den 22 och det är på måndag. Hoppas det hinner komma in i tid. Det tog två timmar nu på morgonen  att få allt klart. Kan konstatera att jobba med siffror är inget för mig. Den andra surdegen är att jag ska lämna prover för att kolla mina njurar igen. Gick till vårdcentralen och då visade det sig att läkaren missat att lägga in mina prover. Men det gick som tur var att lösa. Men hjälp vad länge jag fick sitta och vänta. 
  5. Vad har du siktet inställt på? Njuta av min lediga helg. Fast härnäst en runda på löpbandet och sedan laga mat. Idag blir det fisk och potatis.


1 Hanneles bokparadis:

skriven

visst är det läskigt med läkare som inte vill ta reda på orsakerna...

2 Lillian:

skriven

Så godt med slike helger hvor man ikke skal noe, men ta alt ettersom det faller seg inn.

3 Kina:

skriven

Det där med matte är jag helt enig med dig om! Dessutom har ju det lilla man kan ändrats, så om man ska hjälpa barnbarnen med läxan så räknar de inte alls på samma sätt.
Hoppas det blir positivt med dina njurprover.
Ha en underbar helg!

4 Robert W:

skriven

När det blåser hjälper det inte att titta på hur många grader termometern visar på.

5 Paula:

skriven

Ekvation? Vad är det, hehe
Duktigt att du ändå dammar av matteboken!

6 A ROOM OF MY OWN:

skriven

skönt med en helg utan planer. tror att jag ska försöka mig på en sån där rollover. det kan aldrig skada

7 Karoleen:

skriven

Matte är verkligen en delade, antigen gillar man det inte eller inte. Jag tycker det är kul och gick Matte E i gymnasiet 😉 Lycka till med CSN beräkningarna!

8 Boklysten:

skriven

Provtagningar är ett elände...har själv precis gått igenom en provtagningsperiod och det är aldrig kul, ännu tråkigare blir det ju när läkare inte gör det de ska inför provtagningen. Lediga dagar är trevliga!

Kommentera här: