Fem en fredag vecka 10: Trender

 "Jag har inte hakat på träningstrenden!"

Kommentaren ovan snubblade jag över för någon vecka sedan. Jag kommer inte ihåg om det var på Facebook eller instagram och det spelar egentligen inte så stor roll. Jag hajade till direkt när jag läste den. En typisk sån där kommentar som sätter sprätt på mina tankar. För mig har det aldrig varit någon trend att träna. Jag har gjort det ändå för att det får mig att må bra och för att jag måste ha god fysik som fotbollsdomare. Men jag funderar över om det är så människor generellt ser på det här med träning och hälsa. Att det är en "fluga" som snart kommer gå över. Är det bara en "trend" att bry om sin hälsa, träna och vara mån om sin kropp? Då hoppas jag på att fler personer väljer att falla för den trenden.

Att vara sin egen bästa vän är så mycket mer än bara att tänka snälla tankar om sig själv. Det är hela spektrat egentligen. Så har jag inte tänkt på uttrycket "att vara sin egen bästa vän" tidigare men för mig blev det idag klart att det rymmer så mycket mer.

Det passade för övrigt så bra att skriva om just träningstrend när veckans tema hos Elisa är just trender.
Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Glöm inte att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag. 
  1. Vad var mest trendigt under dina tonår? Buffaloskor, Fila-skor och Championtröjor. Sen var även jazzbyxor en stor hit. Likaså byxor från märket Savann. Alla hade dom.  
        
  2. Hur har du omedvetet någon gång varit trendig? Nej det tror jag inte. Jag har aldrig varit särskilt intresserad av mode och trender. Eller nu ljög jag lite. Det är bara att kolla min blogg och mina tidigare inlägg. Den här bloggen var från början en modeblogg mer än en träningsblogg. Det är mer att jag inte är intresserad av mode och trender nu. Inte på det sättet som förr.
  3. Vilken trend skulle du vilja se kommer tillbaka? Kanske förklädesklänningar med en tröja under. Tyckte det var så fint och jag trivdes i det. Undrar om jag har kvar klänningen nedan i någon gömma. Scrollade igenom min kategori Hannas outfits och fascinerades över hur annorlunda jag ser ut nu men också funderade jag på varför jag höll på med tramset att göra mig själv längre på bilderna.
     
  4. Vilken trend skulle du aldrig anamma? Jag tycker att läderbrallor är fint på andra med någon romantisk topp eller blus. Men inte på mig...
  5. Vad vill du ska bli en trend? Att ta hand om sin kropp och sin hälsa. Att det inte ska ses som konstigt att man tränar mycket och äter bra mat. 

 

1 Sara Pepparkaka:

skriven

Ja den hängselkjolen ser trevlig ut, den trenden får komma tillbaka för min del också.

2 Hanneles bokparadis:

skriven

att röra på sig har blivit trendigt... och annan sorts uteliv; cykla, vandra, tälta

3 Robert W:

skriven

Tänkvärda bilder.

4 Robert W:

skriven

Tänkvärda bilder.

5 A ROOM OF MY OWN:

skriven

förklädesklänningen var fin. Champion - tröjor minns jag men inte Fila - skor

6 Paula:

skriven

Jag tycker inte alls att det ses som konstigt att ta hand om både sin kropp och sin själ, det ligger väl i tiden? Jag var mycket aktiv under 80-90talen, simmade på morgnarna,jympade på lunchen, dansade jazzdans efter jobbet, Och mådde jättebra av det, o mitt krävande jobb behövde mycket motvikt i form av träning.
Jag hoppas verkligen att du får credit för ditt sätt att leva, men utan pekpinnar

7 Bland Kastruller och Vinglas :

skriven

Buffaloskorna kommer jag ihåg att min.äldsta dotter skulle ha tillsammans med byxorna som hade en kjol på sig.
Själv har jag svårt för leopatdtränden.
Hälsa och bra mat kan ju aldrig vara fel och är väl väldigt mer i ropet nu.
Kram Kajsa

8 Susjos:

skriven

Att träna och äta bra är ju bara sunt! Friskis&Svettis har funnits sen 1978!
Kul att se hur modet har förändrats. På min tonårstid var det V-jeans som gällde.
Ha det bra!

9 Monnah:

skriven

Vad spännande att du ser på träning och hälsa som en trend! Så ser jag inte alls på det. Jag tycker både äldre och yngre försöker klämma in rörelse i vardagen på olika sätt. (Sedan corona mycket mer hemma- och vardagsmotion.) Jag tränar ju sällan på gym, men känner mig seg när jag inte får till träning av något slag. På sommarhalvåret har vi så mycket jobb på gården att träning är överflödig. Man får många tillfällen till både styrka och motion. Ser fram emot den riktiga våren nu! ❤️

10 Monnah:

skriven

Vad spännande att du ser på träning och hälsa som en trend! Så ser jag inte alls på det. Jag tycker både äldre och yngre försöker klämma in rörelse i vardagen på olika sätt. (Sedan corona mycket mer hemma- och vardagsmotion.) Jag tränar ju sällan på gym, men känner mig seg när jag inte får till träning av något slag. På sommarhalvåret har vi så mycket jobb på gården att träning är överflödig. Man får många tillfällen till både styrka och motion. Ser fram emot den riktiga våren nu! ❤️

Svar: Det är ju just det som är poängen att jag inte gör. Jag är snarare förvånad över att vissa verkar göra det. Kanske var otydlig i mitt inlägg.
Hanna

11 Åsa:

skriven

Läderbyxor verkar obekvämt, och hur tusan gör de när de tvättar dom? Aldrig tänkt den tanken förrän nu.

Kommentera här: