Om mig

Jag har egentligen inget riktigt presentationsinlägg här på bloggen. Jag har många inlägg med svar på frågor men inget som är samlat på samma ställe. Kan vara kul med för dig som är ny här och inte varit med så länge. Jag har haft min blogg sedan 2007 så det finns ett gediget arkiv att gå igenom. Min blogg startade först som en klädblogg. Den första bloggen jag läste var Englas showroom och henne fick jag mycket inspiration från. Älskade hennes temainlägg och ville göra liknande. Genom åren har min blogg ändrat karaktär och nu skriver jag om min vardag, träning, hälsa och min stora passion i livet pilates och såklart att döma fotboll.
- Jag heter Hanna, Therese, Elisabeth. Mina föräldrar gav mig namnet Hanna Therese och så ville jag heta Elisabeth efter min farmor. När mina föräldrar väntade mig var min bror till 1000% säker på att det var en liten Hanna i magen och han ville inte lyssna på mamma som sa att det kanske inte är en Hanna. "Jo, e Hanna" sa han då. Och visst hade han rätt.
- Jag bor i Östergötland och där har jag bott sen jag var nio år. Huset vi bodde i i Laxå skulle rivas och då flyttade vi hit. Mina föräldrar bor fortfarande kvar i samma lägenhet som då. Mitt barndomshem! Jag är gift med Rickard och vi har varit gifta sedan 2 april 2005. Tänkte först gifta oss första april men vågade inte ta det datumet för vi tänkte att ingen nog skulle komma då. Alltså att folk skulle se det som ett aprilskämt.... Vi hade ju inte varit tillsammans så länge när vi bestämde oss för att vi ville gifta oss. Men vi hade känt varandra i tre år innan då Rickard var kompis med min bror.
- Jag har en bror, Marcus och han är tre år äldre än mig. Om min mamma inte mått så dåligt när hon väntade mig kanske det blitt ett tredje barn. Kul att fundera på hur det hade varit isånafall. Själv har jag tre barn som är 17, 14 och 9. Just eftersom de är så stora så vill jag inte skriva om dom. Ibland får de vara med här på bild men det är ytterst sällan. Blir mer om det är några speciella utflyktsinlägg.
- Jag har inte alltid varit så intresserad av träning och hälsa. Jag har varit en riktig soffpotatis. Jag blev aktiv den dagen jag började döma fotboll. För att orka springa på fotbollsplan måste man ha bra kondition. Sen jag började har fotbollen utvecklats. Det går snabbare, särskilt på konstgräsplanerna som jag dömer mest på och klimatet är tuffare. Man måste vara där det händer saker. Det är det absolut bästa sättet att vinna förtroende. Inte många spelare klagar på ett domslut när de vänder sig om och ser att man är precis bakom.
- Jag har jobbat med Forever. Jag är fortfarande svag för produkterna. Deras handcreme propolis är helt fantastisk och aloe vera gel gör skillnad för min mage. Placebo låter jag vara osagt men jag tycker att jag mår bättre när jag dricker aloe vera. Jag har fortfarande en flaska i kylen som det kanske är dags att öppna....
 
- Pilates upptäckte jag 2005 och sedan dess har jag tränat sporadiskt. 2015 började jag träna regelbundet och det var också då som min dröm vaknade om att bli pilatesinstruktör. 2016 gick jag min första utbildning. En utbildning via aerobic weekends som var väldigt grund men en bra början. Sen letade jag efter en riktig utbildning som kunde ge mig mer och då hittade jag Basi Pilates. Basi står för Body Arts Science International och finns nu över hela världen. Den närmsta studion är i Norrköping. Jag har tänkt att ta mig dit snart igen, helst innan hon semesterstänger.
- 1990 så var jag sju år och då åkte vi hela familjen ner till Sydafrika. En otroligt häftig upplevelse. Vi var där en månad. Pappa skulle predika på möten. Minns hur jag och brorsan fick sova under mötena på en madrass.
- Jag är kristen och har en kristen uppväxt att stå på. Det gör att jag har väldigt starka värderingar kring saker och ting. Yoga och meditation tex är något som ger mig ångest. Samma sak med healing, tarot och allt sånt där som det är så "modernt" att pyssla med.  Har jättesvårt att läsa blogginlägg om de här ämnena och vill då helst skriva och ifrågasätta vad det är för skräp de håller på med. Men det gör jag inte. Mer än här i min blogg då och privat.
1 Annie:

skriven

Kul att få veta lite mera om dig:D Och härligt att du har fått komma igång med fotbollsdomarjobbet igen! Själv spelade jag fotboll när jag var barn/tonåring och ser nu fram emot EM!

Kommentera här: