Saker jag inte förstår mig på....

- När den som är experten inom ett område frågar mig om vad man ska göra. Hade jag vetat det så hade jag ju inte sökt hjälp över huvudet taget. Retar ihjäl mig på det.... Hänt alldeles för många gånger att skolan frågar mig vad man ska göra i en given situation: Brukar alltid kontra med att fråga varför de frågar mig när det inte är jag som är experten....  Det är ju de som har utbildning för att lösa situationer som kan uppkomma.
- När man använder chans och risk helt fel. Som tex hur vissa använder chans i förhållande till att drabbas av sjukdomar. Det är ju ingen chans heller, helt klart ska det vara risk i det fallet. Chans för mig är något positivt. Chansen till ett nytt bra jobb, chansen att få löneförhöjning. Jämför med risken att bli påkörd av en bil eller risken att man får med sig en fästing hem när man går i högt gräs.
- Papperssugrör måste vara den sämsta uppfinningen ever. Att byta ut plastsugrör till papper känns som att sila mygg och svälja kameler. Byt ut plastförpackningarna till mat och låt plastsugrören vara kvar istället tycker jag. Har du testat att dricka ur papperssugrör? De blir snabbt sunkiga och äckliga.
1 Jessifri85 :

skriven

Jag håller med dig på de punkter du tog upp! 😊👍.
Jag förstår heller inte varför dem har tagit bort plastsugrören & ersätt med papp sugrör. Det är ju inget trevligt när barn håller på med dem & dem blir ju sunkiga & äckliga. Som du säger.
Ibland känns det inte som att dem som bestämmer sånna här saker har ingen koppling till barn i det här fallet. Suck 🙁. Jaja. Alla är vi olika 😊det är tur det

Ta hand om dig! Kram❣️
M

2 Madde :

skriven

Påminner mig om ett läkarbesök jag gjorde för flera år sen då den nykläckta läkaren tittade på mig och sa att "din hälsa är ditt ansvar" Absolut svarade jag. Mitt ansvar att se om något är fel, och sen kontakta ett proffs, dvs dig som läkare, Ditt ansvar är att hjälpa mig lösa problemet. De där pappsugrören är ju vidriga. Då kan man hellre vara utan känner jag.

3 Madde :

skriven

Påminner mig om ett läkarbesök jag gjorde för flera år sen då den nykläckta läkaren tittade på mig och sa att "din hälsa är ditt ansvar" Absolut svarade jag. Mitt ansvar att se om något är fel, och sen kontakta ett proffs, dvs dig som läkare, Ditt ansvar är att hjälpa mig lösa problemet. De där pappsugrören är ju vidriga. Då kan man hellre vara utan känner jag.

4 Marie:

skriven

Ja att uttrycka sig om man inte har rätt kunskap kan verkligen bli fel om en peson tar en fel tolkning, ibland måste man verkligen tänka till om man ska säga ngt eller ej. Ja papperssugrör är värdelösa och det tar smak också tycker jag, tyvärr likaså träskedar, samt att jag tycker träskedar blir för sträva att det förstör glasstunden lite. Samt papperssugrör går ju inte stoppa i festisen på ett smidigt sätt, massor av festisen åker ju ur innan man börjat drika och sugröret är i

Kommentera här: