Fem en fredag vecka 53: Gott nytt år

Hoburgen på Gotland.
Godmorgon! Hoppas att du hade ett fint nyårsfirande igår. Jag jobbade ju igår som jag skrev i gårdagens inlägg men det var ett fint nyår ändå. Första januari känns alltid som en nystartsdag även om jag inte ger några nyårslöften. Jag sätter mer mål, eller en bucketlist. Jag har redan börjat skriva på min bucketlist för 2021 och det inlägget kommer upp någon gång nästa vecka. Känner nu att jag har träningsvärk i kroppen efter gårdagens pass. Bra! Då gjorde det nytta.
Idag är det dags för fem en fredag. Årets första!
Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Glöm inte att länka till Elisa så fler kan ta del av Fem en fredag.
  1. Vad var det bästa med det här året?
    Att jag vågade ta chansen och sluta mitt jobb på Kvarnbacken och att våga utvecklas vidare.
  2. Vad ser du fram emot med ett nytt år?
    Det jag mest ser fram emot är att framöver kunna leva mer som vanligt. Jag tror dock att för min egen del kommer saker och ting inte bli helt som vanligt. Det här med att hålla avstånd sitter nu som berget i ryggmärgen, tex.
  3. Vad var din största upptäckt under året? Svårt att svara på. Kanske att jag trivs väldigt bra på sjukhuset och att det mer sjukvårdstekniska är något som jag är väldigt intresserad av. Fast det är ju egentligen inget nytt. Det har jag alltid varit. Om vi istället vidgar vyerna och tänker platser så är det första jag tänker på är Hoburgen på Gotland. Tänk att svensk natur kan vara så fantastiskt vacker!
  4. Hur blev det ett kärleksfullt år? Att jag trots restriktioner ändå lyckades att hålla kontakten med mina nära och kära. Något annat är också att vi kom iväg hela familjen till Gotland. Familjetid är så otroligt viktigt.
  5. Vad tar du med dig från 2020 in i 2021? Att jag kan om jag vill. Men jag vill också jobba vidare med mig själv.
1 Hanneles bokparadis :

skriven

Hålla avstånd har man ju lärt sig, jo, vi ha hållit kontakt, träffar även min 88-åriga mor, umgås familjevis

2 Familjenoe:

skriven

Jag älskar känslan av nystart! Och visst är Sverige vackert :) gott nytt år!

3 Klimakteriehäxan:

skriven

Vår svenska natur är verkligen värd att uppskatta - det finns ju så många olika sorter, något för alla! God forts!

4 A ROOM OF MY OWN:

skriven

det där med avståndet har verkligen blivit en ryggmärgsreaktion. än så länge återstår väl minst ett par månader av restriktioner. om det nu inte kommer en tredje våg. god fortsättning på det nya året!

5 Bokdamen :

skriven

Intressanta svar. Och fina bilder, sommarkänsla. Ja en hel del sitter nog i ryggmärgen känns det som med avstånd t.ex,. Tycker särskilt om svaret på sista. God fortsättning!

6 Karoleen:

skriven

En väldigt bra insikt du har som svar i fråga 5! Så är det och man klarar mer än vad man tror, det har jag lärt mig!

7 Paula:

skriven

Jag tycker bara det är positivt att inte allt är hugget i sten och att man kan få ändra inriktning under livet. Vi är inte i samma läge som tidigare generationer där man började på ett jobb efter skolan och fortsatte tills man fick guldklockan och gick i pension. Men hinner med flera karriärer och att byta bana. Och alla erfarenheter o utbildningar är ju meriter. Jag är säker på att du får ett fint år för du har drivet.

8 Susjos:

skriven

Härligt att ni kom iväg till Gotland detta år, man behöver verkligen miljöombyte!
JA, detta år måste bli lite bättre hoppas vi!
Grattis till ditt nya jobb, och så kul att du trivs!
God fortsättning på det nya året önskar jag dig!

Kommentera här: