Fem en fredag vecka 8: Teambuilding

 
Jag tycker att det känns helt galet att det är första mars på måndag. När jag skriver det här inlägget så är klockan över fem och solen lyser fortfarande. Nu börjar även jag få lite vårkänslor. Snart är våren här på riktigt. Underbart ju! Jag är ledig i helgen och veckan som kommer startar med att jobba tre nätter och sedan helgjobb. Så det känns som att jag nu är ledig i tre dagar eftersom jag går på först måndag kväll. Helgens planer är att springa med Rickard, J och E och annars är helgen planlös.
Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Glöm inte att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag. Elisa
  1. Vilket var ditt första jobb? Mitt allra första jobb var ett sommarjobb på Hagens connemarastuteri. Maken till elak människa har jag inte träffat efter det. Vad sägs om plommomsoppa och hela tallriken full med kärnor. Ingen annan fick det. Hon gjorde också skillnad på mig och de andra tjejerna som var där som ridlärare. Efter några dagar ringde jag efter pappa som fick komma och hämta mig. Barnen stod på stallplanen och grät när jag skulle åka.
  2. Vad läser du just nu? Just nu läser jag böcker om pilates.
  3. Har du någon gång träffat någon känd person? Nepp, om nu en av LHC:s tränare räknas som en kändis.
  4. Vilken talang skulle du helst vilja ha? Jag skulle vilja kunna dansa och sjunga ännu bättre. En sån där röst som berör. Tänk Lea Michele från "Glee".
  5. Vad var det första du köpte för egna pengar? Kittyböcker... Min farmor bodde i Lund och min pappa tog alltid med mig på antikvariat för att köpa de allra första Kittyböckerna.
1 Gerd:

skriven

Åh, vilken sorglig start på första jobbet, snyft
Ja, sjunga och dansa, så det berör!
Kittyböckerna hade jag också!
Ha en fin fredag!

2 Mirre:

skriven

Oh vad roligt den där utmaningen kan jag försöka ta mig an, samt ja det är allt mer och mer vårlikt och ljusare längre

3 Robert W:

skriven

Vilken förfärlig upplevelse på stuteriet. Tur att pappa kunde komma och hämta dig.

Ska texten vara spegelvänd på din tröja eller är det bilden som är spegelvänd?

Svar: Bilden är spegelvänd. Det står Hannas Pilates. 😊
Hanna

4 Lillian:

skriven

Helt utrolig hvor fort ei uke går, en måned og årene bare løper av sted de også. Det er bare å henge med...

5 Hanneles bokparadis:

skriven

vilket märkligt jobb, tur att du kunde ringa till pappa, äger en bok om pilates, från bibliotekets rensningshylla.

6 A ROOM OF MY OWN:

skriven

läser du böcker om pilates? jag tror att du skulle skriva en i stället. tråkig första bekantskap med arbetslivet. hoppas att din pappa talade allvarligt med din arbetsgivare

Svar: Ja, övningar, saker att tänka på men framförallt att få lite ny inspiration.
Hanna

7 Paula:

skriven

Oh, Kittyböckerna, dem fick jag nog alla i present. Jag köpte nog skivor för veckopengen.
Så gräsligt med en sådan hemsk satmara på första jobbet! Serien Glee såg jag aldrig, har faktiskt inte ens hört namnet...

8 Michelle :

skriven

Ja det är sjukt att tiden går fort men ändå känns det sakta

9 Amanda :

skriven

Vad roligt med fem en fredag verkligen kul att läsa dina fem punkter denna fredag :) åh vad kul med böker om pilatus vart hittar man sådan :)

10 Jessi:

skriven

Ja, vist är det härligt att det är ljusare längre på dagarna nu 😃. Okej. Skönt att va ledig några dagar 😊

11 Anna:

skriven

Vad tråkigt att du hade en så dålig upplevelse på Hagens. Jag har jobbat där i många år i min ungdom och alltid haft det bra. Jag köpte även mina tre första hästar därifrån. Nu är stuteriet stängt och ingen ridlägerverksamhet bedrivs längre. Jag tror Gisela nog börjar närma sig 90-årsåldern

12 natascha.bloggplatsen.se:

skriven

Å jag håller med dig, det liksom spirar i kroppen nu. Snön har nästintill smält, det är plusgrader och ljust sent på eftermiddagen 🌸

13 Blondina :

skriven

Ja tycker de går så sjukt fort, februari är snart borta och nu är de snart mars :( va hände med januari o februari haha! Åhh intressant att läsa om pilates ändå :D

Kommentera här: