Ett kallt men härligt morgonpass

Det har verkligen varit perfekt väder idag för ett morgonpass med J och E. Vi möttes upp vid snugganparken vid mitt gamla jobb för trappintervaller och styrka. Men så kallt det var, frös lite om nosen innan vi kom igång. Totalt blev det 2,3 kilometer trapplöpning och vilosträcka med jogging. Vilan var i nerförsbacke så jag passade på att få lite fart nerför. Jag är starkare nerför än uppför så för mig blir det inte ens jobbigt att springa snabbt nerför. Låter benen rulla av sig själv och då tar det ingen kraft. 
Varje varv med trappan och sedan vilojoggingen var drygt 230 meter, fem varv i vardera trappan. Efter löpningen så blev det ett gäng styrkeövningar. Jag gjorde 100 knäböj och 20 utfallssteg sen vågade jag inte mer på grund av mina knän. Så det blev ett gäng magövningar och någon planka. Grymt bra pass. Kommer ha hemsk träningsvärk imorgon. Tur jag jobbar först på natten... 
 
 
1 Fröken Rödlök:

skriven

Men oj vilken lång sträcka ni körde i trappan. Så grymt!! Jag har testat trappträning men det är ingenting för mig, jag mår dåligt bara att gå uppför en trappa när jag ex. ska hälsa på min farmor som bor på tredjevåning.

2 Jennysvardag :

skriven

Vilket härligt morgonpass nu fick ute. Trapplöpning är ju roligt och väldigt effektivt. Jag kan tänka mig att du kommer känna av träningsvärken i morgon 🙈 bra jobbat 😃

3 Bland Kastruller och Vinglas :

skriven

Wow, friskt jobbat. jag tänker att jag ska komma igång men jag verkar ha en väldigt lång startsträcka. jag behöver egentligen ha någon som drar igång mig, sen brukar jag bli ganska självgående...men det är just det att bli igångsatt.
Kram Kajsa

4 Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv :

skriven

Blir imponerande vilket pass ändå, sedan hade jag inte vågat själv. Sedan jag föll och skar upp benet så är jag rädd för att göra saker där jag skulle kunna falla. Det blir säkert bra tänker jag med tiden, men just nu skräms jag av saken.

5 Mirre:

skriven

Oh så härligt att börja träna och motionera utomhus nu på ett annat sätt, jag var ut och gick rask långpromenad idag, var så skönt

6 Amanda :

skriven

Men vad härligt med lite utomhus träning :) tycker med det var lite kallt när jag var ute i morse men det värmer upp en när man går i rask tackat :) bra jobbat med 3. 3 kilometer :)

7 Jessi :

skriven

Bra jobbat i lite kyla. Men sol ☀️ 👏🏻 Skönt att få passet gjort tidigt på dagen. Då har man hela dagen till något annat se. 100 utfall. Det är bra gjort 👏🏻 😀. Kul att träna med vänner. På det viset blir det ju åxå att man umgås. Alltid trevligt 😊

8 Jessi :

skriven

Bra jobbat i lite kyla. Men sol ☀️ 👏🏻 Skönt att få passet gjort tidigt på dagen. Då har man hela dagen till något annat se. 100 utfall. Det är bra gjort 👏🏻 😀. Kul att träna med vänner. På det viset blir det ju åxå att man umgås. Alltid trevligt 😊

9 Michelle:

skriven

Hani är ju genast alla glada för att de e fint väder :) det är härligt mee det blås himmelen

10 Diana Saelöen:

skriven

Wow, det var inte illa!! Vilket pass, men bra att fintar hänsyn till dina knän och inte pressar mer än du ska

Kommentera här: