Om jag fick vara tomte!

Om jag fick vara tomte…
Om jag fick vara tomte skulle jag eliminera all rädsla och byta ut det mot sansad, nyanserad och objektiv dialog.
Jag skulle censurera censur, tillåta allas åsikter och välkomna oliktänkande - samtidigt motarbeta osmaklig diskriminering. 
Jag skulle förbjuda tvång och hot, samt vara restriktiv med diffusa mutor.
Jag skulle beakta alla delar i världens utmaningar, inte lägga alla resurser bara på en flisa av skogen. 
Jag skulle sluta med alla onödiga tester, vilket typ 99 procent är.
Jag skulle sluta skrämma upp ovetande med data och budskap, en propaganda som helt saknar perspektiv. 
Jag skulle uppmana alla att leva som vanligt, och ta egna individuella beslut för sin egen hälsa, och ohälsa. 
Jag skulle fördela resurser där de ger mest effekt.
Jag skulle sluta kräva att folk ska ta sprutor eller liknande.
Jag skulle fördöma allt som diskriminerar folks fria liv och uttryck.
Jag skulle vilja väcka än fler människor, för de är rötterna som får rosen att blomma i full prakt, men även de som ger taggarna styrka.
Jag skulle vrida tillbaka klockan två år och rädda alla som drabbats av både sjukdomar som restriktioner. 
Jag skulle gjort detta och mycket mer om jag vore tomte.
Och jag gör mycket av detta idag. 
Det är mina paket till mänskligheten.
God jul på er ♥️
Text av: Marko Latva-Nevala

1 Towe:

skriven

Då önskar jag att du Hanna får vara tomten i år :-)

/Towe

Svar: Det vill jag såklart! <3
Hanna

Kommentera här: