Tips för hälsan

Jag tänkte fortsätta på temat hälsa. Det finns så mycket man kan göra för att optimera sitt mående utan att det behöver kosta något. Mer än kanske en liten extra ansträngning.
  • Skratta mycket!
  • Promenera mera!
  • Svårt att dricka vatten? Addera tex ingefära, lime, mynta eller melon i vattnet så blir det godare att dricka.
  • Prioritera det som är viktigt för dig.
  • Varför inte bjuda ut din partner på en dejt!
  • Ha alltid frukt eller nötter i väskan för att ha snabb och bra energi till hands när det kniper.
  • Dansa till din favoritlåt.
  • Sov mer. Stäng av sociala medier tidigt på kvällen och varva ner genom att tex läsa en bok.
  • Skaffa en burk där du lägger i lappar som du skrivit fina minnen, saker att vara tacksam över eller komplimanger. Dra en lapp varje dag.
  • Förbered mat så att du har i kylen och enkelt kan ta till när orken tryter.
 
1 Ajli Müller:

skriven

Hälsan är så viktig, jag gör mycket för min hälsa. Jag tror att pandemin fick mig att liksom inse min dödlighet på ett helt nytt sätt. Så jag tar hand om mig nu :) Dessa tips är superbra, enkla att genomföra och ändå mycket hälsofrämjande :)

Kommentera här: