Femman på under 25 minuter!

Jag har sådan träningslust och motivation till att träna styrka och springa jobbiga men härliga pass. Jag har ju funderat över min nästa målsättning kring träningen. Det landade till slut i att damma av en gammal utmaning. Springa femman på 20 minuter och milen på 50 minuter. Milen på femtio, då måste jag orka springa i fem minuter/kilometer. Det har alltid varit en hastighet med stort motstånd i min kropp. Justerar dock målsättningen på fem kilometer till 22 minuter. Ner till 20 känns som ett stort hopp just nu.
Nu är det iallafall några dagar kvar till min nästa match så jag tänkte passa på att träna lite annat. Hade lite svårt att bestämma mig för vad jag skulle träna idag. Till slut landade jag i ett tempopass, först tänkte jag tio minuter i fem minuter/km, sen så långt jag orkade eftersom det kändes så bra i kroppen och till slut så tänkte jag att jag nog skulle orka springa fem kilometer på 25 minuter. Och yes! Äntligen kan jag sätta check på 5 kilometer på 25 minuter. Jag har velat fixa det i flera år och nu är jag äntligen där. Det kändes inte ens jobbigt i benen förutom lite i slutet. Höjde tempot så om man ska vara petnoga har jag en ny tid på femman på 24,45 minuter. Så nöjd och så glad!
Under tiden jag sprang funderade jag över det här med det första intrycket. Hur viktigt är inte det första intrycket? Får man en andra chans att göra ett nytt intryck?Är det kört om man får ett dåligt första intryck av någon?
Vad tror du? Om du får ett dåligt första intryck av någon, kan du då tänka om när du träffat samma person några gånger eller är det första intrycket då cementerat? Jag tycker inte att det behöver vara så, ibland stämmer inte mitt första intryck och då är jag inte den som inte tänker om. Man brukar ju säga att man bara får en chans att göra ett bra första intryck.
1 Märta:

skriven

Supersnabbt ju! :-)

2 petra:

skriven

Duktig du är , jo såklart man kan få en andra chans. första intrycket behöver inte vara rätt:)

3 ingmarie:

skriven

Grattis!

Jag brukar alltid ge människor minst 2 chanser innan jag "bestämmer mig". Efter 5 ger jag dock ofta upp om det inte förändrats. :-)

4 Ibod11 - Ingrid:

skriven

Det går nog inte att komma ifrån att första intrycket är ganska avgörande men jag vill gärna tro att jag kan tänka om ifall det fungerar bättre efter en stund eller nästa gång vi ses. Jag tror att jag kan ge personer en andra och t o m en tredje chans om de inte har gjort bort sig alltför mycket. Svårt att bedöma sig själv men jag hoppas att det är så jag fungerar :D
Härligt att du gillar träning och mår bra av den :D

Kommentera här: