Fem en fredag vecka 31: Aldrig säga aldrig III

Jag är en riktig tröttmössa idag men nu jobbar jag först tisdag kväll så jag ska vila upp mig ordentligt efter mina två jobbnätter. Vi har riktigt lugnt just nu så nätterna blir långa. Snart är dock semesterperioden slut och vi går upp i fullt antal platser så det lär nog rassla till rejält framöver. Nu har jag inte varit med på fem en fredag på ett par veckor. Tyckte dagens frågor var lite trevliga att svara på så kände att jag skulle vara med.
  1. Vad är något typiskt för sommaren du aldrig har gjort? Jag har aldrig åkt vattenskidor eller badat från klippor.
  2. Vilken genre läser eller tittar du aldrig på?
    Jag är allätare men något som jag aldrig läser eller tittar på är de där böckerna/filmerna som blivit nominerade. Tex litteraturpriset eller till Oscarsgalan. Det som dessa jurys tycker är bra förstår jag mig inte på.
  3. Vad skulle du bara göra om du fick 1 miljon kronor? Något jag pratat om väldigt länge: gjort slag i saken och startat upp min alldeles egna pilatesstudio. En miljon skulle räcka till alla pilatesapparater och den kompletta grundutbildningen på alla apparater. Jag skulle också åka till USA och träna med "mina" pilatesförebilder från Instagram. Förkovra mig helt enkelt.
  4. Vad är något du gjort en gång men aldrig igen? Pass! Kommer inte på något som jag gjort bara en gång.
  5. När går du aldrig över gränsen? När jag riskerar att såra någon annan.
1 Hanneles bokparadis:

skriven

Vattenskidor har jag testat ett par gånger, vet inte vad pilatesapparater är, trots att jag tränar på gymmat... kanske en stor boll?

Svar: Nej jag syftar inte på boll utan apparater där man inte använder sin egen kropp som motstånd utan fjädrar.
Hanna

2 Bokdamen :

skriven

Vattenskidor har jag inte testat, ser lite kul ut men nej det är nog inte min grej ;) spännande med starta eget tankar. Intressant att läsa dina svar. Trevlig helg.

3 A ROOM OF MY OWN:

skriven

jag gillar pilates. väntar på grönt för att börja på gym igen. himla bra idé om hur du skulle använda milj0nen! väl använda pengar säger jag!

4 Paula:

skriven

Vattenskidor är skoj, men jobbigt att ta sig upp på, behövs bra magmuskler och lårmuskler men det har du som tränar så mycket, testa om du får tillfälle, det är 30 år sedan sist för mig! Håller med om att "fina" böcker ofta är både tråkiga och svåra att begripa. Ger mig dock på Nobelförfattare ibland ändå, bara för att se om jag blivit smartare!

Kommentera här: