Fem en fredag vecka 16: Veckogöra

Godmorgon!
Hoppas att du har sovit gott. Jag unnade mig sovmorgon imorse, vaknade någon gång mellan åtta och halv nio. Det är lång sovmorgon för mig. Ute skiner solen men man ska inte luras av det. Det är kallt och jag är iskall om mina händer. Tänkte svara på Elisas fem en fredag som den här veckan är veckogöra.
  1. Vad gör du sällan på måndagar? Hm, jag jobbar sällan kväll på måndagar. Städa gör jag inte heller på måndagar.
  2. Vad händer ofta på tisdagar? Jag jobbar ofta kväll just på tisdagar faktiskt.
  3. Om du ska ha ”Lill-lördag”, vad gör du en onsdag? Jag gör sällan något på lillördag men om jag gör så är det att äta något gott.
  4. Vad är det bästa med torsdagar? Torsdagar är min pilatesdag och därför är det det bästa med just torsdagar.
  5. Hur ser dagens fredag ut? Jobb, transportcykling till och från jobbet och soffhäng. Jag och Rickard tittade på Sjölyckan, "masked singer" och ett avsnitt av Maria Wern.
En annan sak som händer på fredagar är länkregnet och veckans inlägg är:
Tycker mitt inlägg "Om jag skulle fråga statsministern...." förtjänar lite mer uppmärksamhet så tänkte länka det igen. Utifall att du har missat det. :-)
Madeleine var på roadtrip och vad hon gjorde då får du läsa i inlägget.
Jenny ryter i lite kring att vara ensamstående.
Amanda skriver lite om skolan.
Corkystyle skriver om en film.
1 Hanneles bokparadis:

skriven

skönt med sovmorgon, kunna vakna utvilad, en kall natt, ska ta en promenad med maken.

2 Michaela:

skriven

Åh va skänt med träning. Jag har ju haft problem med min rygg, diskbråck. Hade sjukgymnastik som ändrades då och då och jag blev inte bättre, men nu har jag inte tränat på länge och har inte alls så ont. Men saknar ändå övningarna, så funderar på om jag vågar mig på dom igen eller om det kommer trigga igång mina bekymmer igen.
För det var en del stretchiga övningar. Sen har jag ett dataprogram i jobbdatorn "Pausit" Som ploppar upp och ger tre övningar. Sällan den görs då jag inte sitter mkt med datorn på jobbet, mest för beställningar eller ändringar av listor eller skyltar till jobbet. Men kommer de upp så gör jag dom!

3 A ROOM OF MY OWN:

skriven

du har ju bra ordning på dina veckor. förstår att torsdagen är roligast

Kommentera här: