Fem en fredag vecka 38: Kontraster

 Jag måste säga att jag är bra på att göra pass när jag får träningsvärk av mina egna pass..... Nu idag har jag träningsvärk i mina baksida lår efter en "rumpserie" som vi gjorde på mitt pass igår. Vill du veta övningarna? Appropå mina pass så fick jag ju en fråga av en läsare som jag inte besvarat än. Men frågan får ett eget inlägg istället. 
Jag skrev ju i dagens tidigare inlägg att jag fick igång min telefion men nej, Den laddar men annars är den död. Så tråkigt! Jag tog iallafall en paus från strulet och ställde mig en stund på löpbandet. Det är hög tid känner jag att börja komma igång igen efter förkylningen. Jag joggade drygt tre kilometer, promenerade en sväng och så körde jag några övningar på löpbandet. Passet avslutades med lite (verkligen) stretch och några magövningar. Fotade några bilder men batteriet är slut i kameran så det blir inget av det just nu iallafall. Tekniken funkar verkligen inte för mig idag. Så vi lämnar det och går över till fem en fredag. Den här veckan handlar det om kontraster. Vill du också vara med? Kila in hos Elisa och häng på du med. 
  1. Vad är det dummaste respektive smartaste du gjort den här veckan?
  2. Vad är det bästa respektive värsta du ätit under veckan?
  3. När under veckan var du gladast och när var du mest ledsen?
  4. Vad fanns för mycket respektive för lite av under veckan?
  5. Vad ser du fram emot under nästa vecka, och vad bävar du för?
1. Bra fråga måste jag säga. Hm, det dummaste... Har ju inte "fått chansen" att göra så mycket dumt eftersom jag inte varit på jobbet. Kanske då att det blivit lite för många apelsinkrokant den senaste veckan. Stackars mina tänder. Smartaste: tja,jag får säga pass just nu. 
2. Det bästa jag ätit blir helt klart våfflorna och det värsta blir dagens lunch. Stekte några potatisar, falukorv och bacon. Låter gott i teorin men i praktiken blev det rätt tråkigt. Men jag blev mätt iallafall. 
3. Jag var gladast när jag fick reda på att mitt covidtest var negativt och när jag fick köra pilates igen. Ledsnast var jag timmarna innan jag fick svaret. Hur tråkigt är det inte att bara vara hemma och inte fä röra sig utanför huset och knappt i huset. 
4. För mycket soffhäng och för lite träning. 
5. Jag ser fram mot att börja träna hårt igen och jag bävar för samma sak. Det är ju så jobbigt att komma igång igen..... 
1 Hanneles bokparadis:

skriven

jag har lyckts med mina promenader i veckan :)

2 A ROOM OF MY OWN:

skriven

jag blir nyfiken på dina pass! apelsinkrokant och våfflor låter gott. jag tror att du kommer att lyckas jättebra med att komma igång igen

3 Geddfish:

skriven

Den där Covid-19 är ett stort spöke.
Än så länge har jag hållit mig väldigt frisk, men är så försiktig så försiktig. Är mest hemma. Det går ju an som pensionär.
Trevlig lördag! /Gerd

4 Paula:

skriven

Du är så ambitiös och duktig så det kommer att gå bra att komma upp i träningsmängd igen. Teknikstrul är det värsta jag vet!

5 Boklysten:

skriven

Våfflor är alltid gott och det äter vi alldeles för sällan. När det gäller värsta matminnet så måste man ju emellanåt äta sånt som bara är bukfylla men inte speciellt gott när man väl har det framför sig på tallriken

Kommentera här: