Fem en fredag vecka 41: Skräp

Godmorgon! Hoppas att du mår bra och har sovit gott. Det verkar bli en solig och fin höstdag idag och jag är ledig. Jag kan inte direkt påstå att jag har någon helgkänsla eftersom jag jobbar i helgen. Idag kom jag faktiskt ihåg ett foto i timmen. Så det ska ni få följa med på. Fast inte idag då såklart. Det kommer upp imorgon.
Mina planer idag: 
- springa en runda. Tror det blir skogen idag eftersom det är så soligt och fint. Eller så springer jag på löpbandet så jag kan avbryta om jag får ont i mina fötter. 
- träna pilates. Jag vill köra ett pass som fokuserar särskilt på pilatesprinciperna. 
- läsa på om samma principer. Jag är verkligen inne i ett pilatesflow. Jag vill lära mig mer! 
 
Det är även dags för fem en fredag. Den här veckan handlar det om skräp. Kila in till Elisa för att se vilka mer som är med. 
  1. Hur ser det ut i din källare/förråd? Oj, jag vill inte ens tänka på hur det ser ut. Rickard är inte den nostalgiska typen men jag är så det är proppat i förråden. Huset vi bor i har varit två lägenheter så vi har två inneförråd och två uteförråd. För att göra en lång historia kort, vi behöver röja. 
  2. Vad samlar du på dig mest? Minnen från när barnen var små. Det kan vara kläder, leksaker, böcker och så vidare. Jag har aldrig varit den som hivar det som inte används. 
  3. Vad i ditt hem behöver rensas ut? Allt som inte använts på flera år utan bara ligger och skräpar och tar plats. 
  4. Är du bra på att rensa ur din mailkorg? Jag gjorde en drive för ett halvår sedan och röjde allt i mailkorgen. Nu är den dock proppfull igen. 
  5. Vad sparar du gärna som andra kastar? Hm, jag vet inte vad det skulle vara. Eller jo, alla de där små sakerna som jag inte vet var det hör hemma men som ändå sparas för att "det kanske kan vara bra att ha". Det är mycket sådant som sparas som jag ändå aldrig använder. 
1 Hanneles bokparadis:

skriven

det blir nog gymmet och promenad snart, sparar saker som barnbarnen kan pyssla med.

2 Hilma:

skriven

Pilates är något jag verkligen skulle vilja testa!

3 Kina:

skriven

Vi verkar vara många som är som små ekorrar! Men när jag verkligen rensar så låter jag det alltid gå till second-hand. Det är mitt lilla steg till att spara på jordens resurser. Ha det fint!

4 A ROOM OF MY OWN:

skriven

mailkorgen hyfsar jag ganska ofta. värre är det med källaren. vinden har vi lyckligtvis tömt. den får en klättra upp i medelst stege. skulle också behöva sniffa på en baby

5 Karoleen:

skriven

Såna där grejer som är bra att ha, är ett satanstyg egentligen =) De tar massor med plats och jag kan knappt komma på när nån av de där grejerna har använts.... =)

6 Klimakteriehäxan:

skriven

"Kanske bra att ha nån gång" är en besvärlig mening som ställer till det ....

7 Paula:

skriven

Att spara en massa minnen av barnen är väl naturligt. Jag har bara ett barn så det blev inte så himla mycket att ta hand om. Men sen kom tre barnbarn o det blev en del små presenter och teckningar. Men de tar ingen större plats. Jag har senaste åren givit bort mycket " som förtida arv" till dottern, porslin, glas o sånt. Himla skönt då jag ju bor ensam och inte har behov av dem. Du har tur som har flera förråd, men det kan vara skoj att röja, man hittar mycket man glömt bort...
Trevlig helg

Kommentera här: