Fem en fredag vecka 40 Irritationsobjekt

  1. Vad retar du dig på när du går ut och äter? Ingenting, jo förresten, dålig service. Det stör jag mig på i butiker med. När jag ber om hjälp med något och personalen ser ut som att man stör. Tycker det är alldeles för ofta som jag träffar på de där personerna som definitivt inte ska ha ett serviceyrke. 
  2. Vad retar du dig på under tv-tittande? Reklam, det är därför jag och Rickard så sällan tittar på tv. Filmerna känns så långa när det bryts för paus hela tiden. 
  3. Vad retar du dig på när det kommer till språk/grammatik? Jag är allergisk mot särskrivningar och stavfel. Jag har så svårt att läsa en text där jag vill gå in och skriva om texten. När man särskriver fel saker så betyder ju meningen något helt annat. 
     
  4. Vad är något du retar upp dig på i hemmet? Röriga rum, avskyr egentligen röra men det känns så otacksamt när det blir stökigt direkt. 
  5. Vad är något du gör som retar andra? Säkerligen min förmåga att prata med folk som är upptagna med något. 
Grundare till Fem en fredag är Elisa, häng på du också! Glöm inte att länka så andra får läsa och hittar till Fem en fredag. 
1 A ROOM OF MY OWN:

skriven

du verkar inte ha några kassa problem! du ser verkligen ut som om du gillar att träna och att det inte är ett dugg ansträngande att sitta och balansera på rumpan och ha båda benen i vädret. jag hoppas att jag snart ska kunna återvända till något gym. uppehållet blev mycket längre än jag någonsin kunde tänt mig

2 Paula:

skriven

Härliga exempel på språkförbristningar!
Att många är i fel bransch är helt klart, även om man förstås kan ha en dålig dag...men är man proffs så syns det inte utåt.

3 Karoleen:

skriven

Intressant att kunna prata med folk när de är upptagna, har aldrig tänk på det som en ”grej” men jag tror att jag gör så också. Min man stör sig på att jag pratar med honom när han är upptagen... men jag ser det inte så, för jag kan lyssna och göra saker samtidigt. Men det funkar inte för maken 😂😉

Kommentera här: