Fem en fredag vecka 46: Hjälp

  1. När behövde du senast hjälp med något? Hm, jag är nog den här personen som vill klara mig själv och inte be om hjälp med saker och ting.... Men annars är det ju Rickard som gör saker och indirekt hjälper mig utan att jag ber om det. 
  2. Inom vilket område är du den som hjälper andra? Jag jobbar inom sjukvård så jag hjälper andra med omvårdnad, olika prover som behöver tas, EKG och andra saker. 
  3. Vad skulle gå bättre om du inte gjorde det själv? Ingen aning. 
  4. Brukar du ta hjälp av dina grannar? Nepp, det gör jag inte. Vi har inte riktigt den kontakten att vi ber varandra om saker. 
  5. Vad hjälpte du oftast till med hemma som liten? Diska, duka bordet inför måltiderna och gå ut med sopor. Från att jag började i mellanstadiet så hjälptes jag och brorsan åt att diska middagsdisken varannan dag. Sen såklart städa mitt rum. 
Fem en fredag är Elisas påhitt. Häng på du med men glöm inte länka till henne. En annan bloggare att spana in är Amandizan. Enda bloggaren som var med i veckans  länkregn. 
 
 

Kommentera här: