Fem en fredag vecka 21: Ljud

Alltså jag får träsmak i rumpan av sitta så länge som jag gjort idag. Det är tur att jag inte har ett stillasittande jobb för då skulle jag äta hela dagarna.... Får myror i brallan efter bara en liten stund så då vill jag göra något samtidigt, typ äta. 😋 Skönt då att vi fick sluta tidigare. Jag vill åka iväg och träna en stund nu. Mår verkligen inte bra av att sitta still så vi hörs senare igen tänkte jag. :-) 

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Glöm inte att länka till Elisa så fler kan ta del av Fem en fredag.

  • Vad har du för ringsignal på din telefon?
Det vet jag inte. Har lite dålig koll faktiskt. 
  • Vilket är ditt favoritljud?
Porlande vatten, alla dagar i veckan.
  • Vilket ljud gör dig tokig?
Inget särskilt ljud egentligen utan alla ljud som blir när jag är trött och inte orkar med mig själv typ.
  • Vad kan du höra just nu?
Ida som tittar på tv och Rickard som pratar med barnen.
  • Vad lyssnar du helst på? (musik, poddar, radio, etc.)
Jag lyssnar helst på musik men en podd jag verkligen gillar är Sekter. Synd bara att det sista avsnittet innan sommaren har sänts och att jag nu måste vänta ett par månader på nästa avsnitt.

1 Karoleen:

skriven

Porlande vatten är ett fantastiskt ljud men även ljudet at vågor älskar jag!

2 Junitjej:

skriven

Mitt favoritljud är absolut tystnad. När jag kommer hem från jobb, vill jag helst att det ska vara tyst omkring mig. Jag gillar också att lyssna på poddar. Min favorit är Mordpodden.

3 Liw:

skriven

Åh ej hört om sekter, vad handlar den om? Porlande vatten håller jag verkligen med om 👍😊 Ha en fin helg❣️

Svar: Den handlar om olika sekter och rörelser. Hur spännande som helst. Tack detsamma! 💕
Hanna

4 Blondina:

skriven

Gud vilken kul utmaning jag är med - men hur går jag till väga :) har inte direkt någon stenkoll på sånt här vet du vännen - skriv på fejjan så ja får klarhet

Svar: Läs inlägget, instruktionerna står där. 😇🤗
Hanna

5 Paula:

skriven

Visst är det härligt med porlande vatten, o det enda ljud man orkar med när man är trött. Trevlig helg

6 Gerd:

skriven

Jag tror som du, att när man är trött, vill man ha det tyst.
Man behöver också röra på sig, stillasittande är inte bra.
Hoppas du fått en fin fredag!

7 A ROOM OF MY OWN:

skriven

porlande vatten är härligt, det håller jag med om. podden om sekter kände jag inte till alls. är bananpannkakor verkligen gott?

8 Hanneles bokparadis:

skriven

porlande vatten i rätt miljö kan vara avkopplande.

9 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★:

skriven

Så härliga dessa frågor är :-D. Nog är det något speciellt med porlande vatten <3. Haha det där med att sitta stilla, jag känner igen mig från när vi haft föreläsningar och liknande blir knäpp av saken.

10 Amanda :

skriven

Åh jag visste inte att det fanns en podd som hette sekter den ska jag kolla upp.Hur många avsnitt har dem släppt? :)

Kommentera här: