Fem en fredag vecka 19: Just nu

Jag gick och la mig så tidigt igår så jag missade alldeles fem en fredag. Skriver idag istället. Idag är temat just nu. Och just nu i min trädgård växer mina pioner så det knakar. Längtar tills de blommar! Funderar på att plantera en buske till. Mina pioner är vita och de är så vackra!
Syrenen som jag fick av finaste kollegan P frodas i år med. Jag hoppas på blommor men jag tror att jag kommer få vänta ett tag till innan den kommer blomma.
 
Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Glöm inte att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.
  1. Vad har du hunnit med idag?
  2. Vad lyssnar du på?
  3. Vad kommer du göra härnäst?
  4. Var befinner du dig någonstans?
  5. Hur är humöret idag?
1. Jag har hunnit med att äta frukost och så har jag skrivit något inlägg som kommer läggas upp en annan dag. 
2. Just nu ingenting men i huvudet spelas Queen och låten "radio ga ga"
3. Dricka vatten och så ska jag plugga. 
4. Hemma sittandes vid köksbordet. 
5. Bra! Jag är pigg, glad och pepp. 
1 Hanneles bokparadis:

skriven

pioner är så tacksamma, vackra blommor och fint bladverk, önskar en bra helg.

2 Helen:

skriven

Jag älskar också pioner men hos oss har de inte börjat växa än, men snart så 😀 Önskar att jag också hade fler än de fyra jag har hittills.

Kommentera här: