En vårdag i maj

Vilken underbar kväll det har varit. Vi har ätit grillat, enkelt med korv med bröd men så gott. Förra gången vi grillade så pratade vi om att grilla bananer och äta glass. Så det fick det bli idag. Tänkte faktiskt bjuda på en riktig bildbomb. Alltså jag älskar verkligen dessa kvällar, ljuset, värmen och kvällssolen! Lycka!
Mums!😍😍
 
Rabarberna växer så det knakar, plockade vårens första rabarber ikväll faktiskt. Så snart blir det rabarberpaj!
 Alex har hittat en genväg till skolan som jag inte ens tänkt på. Så vi gick ut i kvällsolen och testade hans genväg. Tog "min" väg hem och jo, det var skillnad faktiskt. Så ska testa imorgon och se hur mycket jag sparar i tid.
 
1 Alice:

skriven

Åh, så trevligt och gott! ^^

2 Sandra (sandifighter):

skriven

Men fy så du läskar haha :-) Underbara bilder. Jag och brorsan var till huset vi ärvt för att möta mäklare och advokat. Jsg skar av några rabarber för att fixa till pappa, men de ligger kvar på trädgårdsmattan i dals-ed, bara 2 timmar härifrån haha. Det var den rabarberkrämen jag skulle göra haha. Jag är så smidig när jag blir trött.

3 birgitmaria:

skriven

Håller med! Ljusa och ljumma kvällar, så härligt! Grillade bananer - det ska jag göra till helgen tror jag. Det var längesen. Min äldsta dotter testade att göra grädda kladdkaka på grillen - det blev riktigt lyckat.

Kommentera här: