Veckan pilatesövning: hamstring pull

Tycker du att det är kul att läsa de här inläggen med tips på övningar? Är det något som uppskattas att jag skriver om?
Den här veckans övning blir hamstring pull ett, två och tre, en övning som jag tycker är så jobbig! Iallafall två och tre där jag inte får någon "hjälp". Den första bilden är såklart hamstring pull 1. Syftet med den här övningen är inte att armarna "söker" benet. Utan med hjälp av magmusklerna ska man föra benet till händerna. Så händerna ska hela tiden vara på samma ställe. Vad svårt det är att förklara i text... Växla ben, tio gånger är lagom. Om du är väldigt vig kan du lägga ner benet mot mattan.
Samma som ovan men med händerna bakom huvudet.
 Växla benen och rotera samtidigt.
 
1 Madde:

skriven

Jag har förfallit totalt så det hade jag aldrig klarat av. Gillar då du visar övningar, så fortsätt gärna med det. Är ju din röda tråd här i bloggen.

Kommentera här: