Söndagslistan vecka 11

Det är en trött Hanna som sitter här och tänkte göra en veckosammanfattning. Den här veckan har präglats av corona, corona och så lite mer corona. Så därför ska jag försöka att inte skriva om det i min sammanfattning vilket jag vet så här redan på förhand att jag kommer misslyckas med. 😜😜
Jag har nu jobbat av min jobbhelg och jag ser fram mot att det är måndag imorgon. Jag behöver ladda mina batterier som är ganska slut just nu. Jag hade ju sådan ångest för den här veckan innan då jag visste att den skulle bli tuff. Men den har känts betydligt bättre än vad jag trodde. Det är skönt när den där "förkänslan" inte stämmer. Trött är jag ändå!
Känsla: Den där känslan av att inse hur viktig jag är för personer jag valt att lämna. 😭 Oj, vad dramatiskt det där lät men jag tänker enbart på mina kollegor och boende. I onsdags kväll när jag jobbade kände jag hur mycket jag kommer sakna alla. Grät en skvätt, särskilt när jag kramade om en anhörig som jag på grund av besöksstoppet kanske inte kommer träffa igen innan jag slutar. Annars är känslan jag.orkar.inte och vad är det jag inte orkar med? Mer prat om corona. Kan någon verkligen ha missat vikten av att skydda sina nära och kära, riskgrupper genom att tvätta händerna och att inte nysa/hosta i händerna? Svaret på den frågan är att tyvärr så har den infon inte nått fram till alla.
Väder: Sol, kallt, blåsigt och regnigt. Lite om vartannat och pö om pö.
Träning: Det här är veckan där de dåliga ursäkterna vunnit. Men jag har ändå fått till 2 mil cykling till och från jobbet, 2 pass pilates och så har jag dömt en fotbollsmatch.
Veckans mest lästa inlägg:
- Fem en fredag vecka 11: hamstring
- Ska jag anta utmaningen?
- Tankar kring en bok att bli medledare.
Dummaste: Det här är helt klart det dummaste. Om jag inte missminner mig så var det USA:s damlandslag som tog VM-guld... Säger inte mer.
Varför händer det alltid mig? Återigen kom jag inte ut från parkeringsplatsen på jobbet. Varför ska det alltid hända mig?
Veckans "det börjar gå för långt": Covid-19. Missförstå mig rätt, givetvis ska man skydda riskgrupper. Men jag läser om corona, jag drömmer om covid-19 och basala hygienrutiner. På jobbet påverkar alla restriktioner än mer, men där måste vi vara noga på grund av att det är en riskgrupp: äldre, multisjuka. Vilket jag inte ifrågasätter såklart.  Det enda som snurrar i mitt huvud är corona. Och den där hamstringshysterin är ju galen. Jag läste en så bra sak på FB som en av bekant skrev. Citerar fritt. "Det farligaste är inte viruset i sig utan det farligaste är människor som får panik och börjar sluta tänka på sina medmänniskor och bara tänker på sig själva.
Fem positiva från veckan:
- kvällen hos mamma och pappa i måndags. Så mysigt ju att ses!
- jag gjorde en bra match igår.
- att veckan gick snabbt.
- det fungerade riktigt bra med en digital närträff i fredags.
- det känns kul att vi var åtta deltagare plus jag på mitt pilatespass i måndags.
Veckans ytliga: Färgat håret. Det tog någon dag innan jag vande mig vid mitt mörka hår. Men jag är nöjd!
 
1 Annie:

skriven

Det är inte lätt att hålla sig mentalt och själsligt flytande med allt som är omkring oss just nu... Hoppas du får en bra måndag <3!

2 Emma:

skriven

Corona är verkligen överallt, jättebra att vi hålls uppdaterade men allt detta runt omkring snack är jag trött på.
Fy vad sorgligt med jobbet, men fint att du och den anhöriga hittat varandra och hann säga hejdå ordentligt!
Skönt med träningen, fick lite dåligt samvete då jag är långt ifrån så duktig som du haha

3 Alexandra:

skriven

Okej att vi ska vara försiktiga med detta eländiga virus, men det känns som att så många människor slutat leva. & alla dom som bunkrar, tänk på dom som faktiskt inte har råd att inhandla mat för flera tusentalskronor på en gång & faktiskt måste besöka affären lite oftare, eller våra äldre medmänniskor som inte kan handla det dom behöver för att allt är slut? Ibland skäms man verkligen över sina medmänniskor. Så himla klokt citat!! <3

4 Pärla:

skriven

Så trött på corona om man får säga det. Håller med om att man ska vara uppmärksam och försiktig men det känns som att det byggs upp en sådan hysteri som skapar panik bara. Suck.
Tråkigt med jobbet, jag känner så igen mig när man ska sluta. Det är blandade känslor.
Himla osis du har med parkeringar hela tiden, hehe.

5 Moa Larsson:

skriven

Måste betyda extra mycket att lyckas med en match som domare. Man har ju de flestas ögon på sig och kan bli en riktig hackkyckling. Jag älskar när du skriver om fotbollen!

6 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Dina fem positiva är så kul att läsa, det bådar för en bra måndag :D Jag har inte tränat något förra veckan, men åkte tung utförsåkning som helt klart är muskelkrävande, lika muskelkrävande som ett vanligt benpass nästan den här gången i alla fall XD

Kram

7 Jennysvardag :

skriven

Jag är med så trött på Corona och all hysteri runt som att folka bunkrar upp med allt möjligt. Jag förstår verkligen att du kommer sakna kollegor, boende och anhöriga när du slutar. Men vilket otur du har med parkeringsplatser 🙈😂 jag har också halkat efter med träningen, det är för jag inte kan koncentrera mig på övningarna när Micke är här och ska ju såklart titta på när jag kör yoga och pilates 😂 tack för dom fina orden 💕

8 Pia:

skriven

Ja Corona är vi riktigt trött på!!!!

9 Tess:

skriven

Ja vi hade info möte i em om Corona de är mycket mer snack nu för dödsfallen kommer in som på löpande band o folk hamstrar toapapper o allt de tänker bara på sig Sj :/ Visst man ska sprita händer o allt vad de är men så mycket snack nu som om folk inte fattar att vi vet va som måste göras. Bra positiva lista du gjorde heja du!! Jag saknar mina gamla kollegor :( Men ska hälsa på de nån dag kram

10 nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Åh jag förstår ändå din ångest över att lämna jobbet. Man skapar ju så mycket relationer när man jobbar med människor... Jag har också läst liknande citat på Facebook och jag kan inte annat än att hålla med. Jag menar bunkra med toapapper?? Kom igen! Som sagt; tänk på våra medmänniskor också - en del har faktiskt inte råd att bunkra!

11 Emma Engström:

skriven

Den ångesten och känslan är inte rolig, den känner jag igen! Oftast oroar man sig mycket innan saker och ting hänt liksom. Men jag hoppas denna vecka kommer bli bra för dig! Tycker det är bra att du fokuserar och skriver upp positiva saker som hänt, för i det tuffa blir det så mycket enklare :D KRAM <3

12 Paulina :

skriven

Har också varit ledig efter jobbhelg. Det är så skönt 😊

13 Josse:

skriven

Ja denna Corona alltså. Inte klokt egentligen. Orkar inte ens med de om man får lov att säga så. Men ja. Jag hoppas de lägger sig snart och att vi får leva som vanligt igen.

14 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★:

skriven

Det är tufft med Corona just nu för den är överallt, inte bara som sjukdom utan i media. I mitt huvud har corona satt sig fast som en tjuv som stjäl allt från mig. Jag med min ångest känner hur den riktigt stjäl mig och kväver mig. Jag vill inte läsa mer, höra mer eller tänka på det. Vill bara att vi ska få något annat att tänka på.
En sak som slog mig idag om att folk missar informationen är att det knappt getts ut på andra modersmål än svenska :-o. Inte konstigt att vissa missar då, det behöver ju komma ut till flera. Hur ska annars personer förstå hur vi ska begränsa detta.

15 Madde:

skriven

Tänker exakt samma om coronat. Det farligaste är alla hysteriska människor. Precis som du så jobbar jag med personer i riskzonen och självklart ska man vara försiktig, men allt hamstrande av toapapper är ju totalt galet.

16 Amanda:

skriven

Jag tänker samma sak jag är orolig över corona men det jag är rädd för är alla människor som köper på sig saker media som skriver skrämmande rubriker. Det gör mig mer rädd än själva viruset i sig. Jag börjar bli väldigt trött på allt prat om det :)

Kommentera här: