En dag med både plus och minus

Då ligger jag i sängen igen och jag tänkte sammanfatta min dag. Det har varit en dag med både plus och minus. Vet inte hur mycket vettigt jag egentligen gjorde där på förmiddagen men jag var ju effektiv igår så det räcker några dagar.... Det är svårt att fokusera om när jag haft såna där urladdningar som igår när jag sitter i flera timmar och bara matar på. Det blir som att hjärnan stänger ner den delen och vill ta en paus. Eller så är det bara jag som blir lat....
Jag och Sofia valde den perfekta dagen att promenera. En timme ute i solen blev det och jag behövde inte min jacka. Hur underbart var inte det! Fler såna här dagar tack. Vi pratade träning, corona och en hel massa annat. Bland annat pratade vi om vad vi skulle träna om vi inte hade våra målsättningar, hon triathlon och jag mitt fotbollsdömande. Om jag inte behövde ta hänsyn till något annat alls så hade jag tränat pilates varje dag. Alltså verkligen varje dag. Nu behärskar jag mig eftersom jag måste träna annat med.....
Och det leder mig in på kvällens pass. Mina pass fortsätter som vanligt och ikväll var det dags för veckans timme i Mjölby. Hur skönt är det inte att få komma dit och sträcka ut en timme och instruera. Älskart´t! Jag är väldigt glad över att vissa saker inte förändras. Idag blev det klart att fotbollssäsongen i distriktet också skjuts på framtiden. Som tidigast kan det bli seriespel i juni om jag fattat saken rätt. Men det beror på hur det utvecklar sig med saker och ting. I värsta fall kan det ju bli inställd helt men det är verkligen något som jag inte vill ska bli aktuellt. Fördelen med så sen seriestart är att jag inte behöver stressa med löptestet. Jag kan ta det lite chill och träna på ett tag till. Måste dock kommunicera med coachen och se vad han säger.
1 Ullie:

skriven

ja det känns faktiskt ok åt att inte vissa saker ändras utan man kan hålla på nu i tider

2 jessica:

skriven

mysigt med en promenad i solen, roligt att läsa om vad andra pratar med sina vänner om. älskar såna inlägg det är typ som när man sitter på ett kaffe, med en vän och alltid undrar undra va alla andra vid dom andra borden pratar om haha ..... gud va nyfiken av mig jag låter nu då, men jag är ju lite det med så, fast nu lät jag nästan som en skvallerkärring, men det är jag inte ändå. förlåt nu hamna ja i att tänka högt för mig själv i din kommentarsruta så typiskt mig, ja kan bara inte sluta kackla , jag skyller på kaffet , det ligger svammel pulver i koffein misstänker jag skarpt 😅❤

3 amanda:

skriven

jag kan tycka att det är skönt att saker rullar på som vanligt ändå:) Så underbart att solen har börjat att komma fram så att man kan gå långa promenader och bara vara <3

4 Josefine:

skriven

Ibland kan det vara skönt att komma ut och göra något som man brukar när man känner att hjärnan är mos liksom.
Plus jag personligen tycker de är skönt att vissa rutiner fortfarande sitter kvar, nu går jag ju till jobbet fortfarande och det är jag tacksam för , jag hade blivit allelses för rastlös att bara sitta hemma och uggla och vänta på att allt ska lägga sig!

5 Lexochlogan :

skriven

Så härligt med denna sol, vi skall börja gå promenader här varje morgon nu, med barnen också, då båda är hemma så vill vi passa på.

6 Erina:

skriven

Det lät ju ändå trevligt med en solskenspromenad :) dagar då en kan gå utan jacka, men ändå behöver långärmade plagg är de bästa! Att promenera är ju nästan ett måste i dessa svåra virustider, som alla talar om.

7 Annie - Stora Små Äventyr:

skriven

Härligt med promenad i solen :D

Kommentera här: