Att springa backintervaller

Dagens träningspass blev inte löptestintervaller (sprang 40 intervaller tidigare i veckan som mer än väl motsvarar löptestet) som jag tror att jag skrivit tidigare i veckan att jag skulle göra idag. Istället sprang jag backintervaller. Exakt hur det passet såg ut kan du se i bilden ovan. Det här är är jättebra sätt att få både styrka i benen och träna flås.Jag är nöjd med mitt pass!
Jag gick ut i solen och vek mig dubbel, så skönt att stretcha ut så här. Jag fick sådana vårkänslor och fick lust att plocka fram våra utemöbler. De ligger gömda under presenning och bara väntar på bättre väder.
1 Fröken Rödlök:

skriven

Inte för att jag själv springer men det är ju kanon att du lägger ut ditt schema såhär så kanske någon annan kan ta vid och testa på samma intervaller. Alltid bra att hjälpa varandra och dela på tips och sånt :D
Jag längtar till man kan sitta ute och äta frukost =) Våra utemöbler har stått ute hela vintern men de står på altanen så de skyddas ju =)

2 Jenny:

skriven

När jag läste hur många procent lutning du hade blev jag så imponerad över hur du hade koll på hur mycket backarna lutade... haha...
Tänkte att det kanske var en app eller liknande som mätte åt dig. Men så såg jag ju sen att i rubriken står det ju löpband🙈

Hoppas du får en härlig kväll,
kram kram

3 Emma Engström:

skriven

Åh herregud att du orkar detta?! Är otroligt imponerad över din ork, måste finnas stark vilja bakom pannan på dig, ÄLSKAR! Skönt att kunna komma ut i solen och friska luften för att stretcha och njuta, så underbart! Hoppas du haft en himla bra fredag :D <3

4 nouw.com/sannaevelye:

skriven

Härligt jobbat med ditt pass idag! Kan tänka mig att det känns härligt i benen :) vädret idag har varit underbart, förstår att du får lust att plocka fram utemöblerna 😍

5 Diana Saelöen:

skriven

Wow, det var ett rejält pass det där...bra jobbat. visst är det härligt när vårkänslorna dyker upp och man får lust att göra allt det där som hör våren till, börja vara ute utan att frysa ihjäl, ta fram utemöblerna, lägga sig på gräsmattan en stund....och man får också mer lust att träna.

6 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★:

skriven

Det ser ju ljuvligt ut att sitta så där och bara dra ut kroppen, förstår att det är skönt misstänker liksom att kroppen blir väldigt glad av det också :). Bra jobbat där med springandet, jag imponerad skulle nog aldrig orka springa upp för backar så där :-p.

7 birgitmaria:

skriven

Heja heja!
Jag tog vilodag idag.
Funderar också på om vi kan få ut några utemöbler snart. Men än har vi en hel del snö kvar.

8 charlottelinden.se:

skriven

Åh fy, jag blev trött bara av att läsa om passet, haha! Jag tänker ofta "gud vad trevligt det vore med lite backintervaller idag", men varenda gång jag gör det så vill jag dö, hahaha. SÅ jobbigt men samtidigt SÅ effektivt :)

9 Rebecca:

skriven

Heja dig! 💪🏻
Önskar att jag hade orken och motivationen till träning. Men jag lyckas knappt hitta tiden till långpromenader som jag älskar så. Hoppas på att det blir bättre när barnen blivit lite större.

10 Angelica Elversson:

skriven

Oh jag hade nog dött lite av det där passet! Jag har ju börjat träna, men än så länge går jag på löpbandet, jag hoppas jag en dag iaf kan små jogga på det :D Alltså vädret har ju verkligen varit fantastiskt, så förstår att du vill plocka fram möblerna! :D Hoppas du får en härlig helg! <3

11 Paulina:

skriven

Så skönt att ge sig ut i naturen. Borde verkligen köra lite mer intervaller. Kör bara distans. Visst är det skönt med lite vårväder nu 🌸

12 amanda:

skriven

Vad härligt att våren är här och att du har kunnat sitta ute och stretcha :) Jag har mina utemöbler året om här hemma då jag har en inglasad balkong. Härligt med lite tränings punkter under dagen hoppas du får en fin lördag <3

13 Lexochlogan :

skriven

Att du håller igång din träning och gör alla dessa roliga pass inspirerar verkligen, alltid lika kul att kika in och se vad du hittat på. Visst är strechingen också viktig, aocho skulle jag säga efter all träning egentligen. Här börjar vi från och med i dag med promenader, hemma träning, kanske tom lite intervaller.

14 Anneli - spinkfinger.com:

skriven

Härligt! Heja dig! Jag gillar backintervaller men det är drygt som fasiken :D Det tråkigaste jag vet med träning är att stretcha. När jag var yngre gjorde jag aldrig det men nu är jag äldre och klokare ;)

15 Natascha.bloggplatsen.se :

skriven

Härligt när man kan börja ta träning utomhus. Luft och motion i ett👏 pga pollenallergi så brukar vi vänta med att plocka fram utemöblerna så sent som möjligt. Orkar liksom inte rengöra dom varje dag🙈

Kommentera här: