Att det har varit en solig lördag

Dags för en liten uppdatering tänkte jag. Det har varit en aktiv lördag idag med fotboll, promenad med maken i bygden och så lagade jag hemgjord pizza till kvällsmat. För min del gjorde jag en "ostvariant".  Perfekt substitut då jag inte vill äta gluten, keto eller inte. Berättade jag det förresten att jag blev sugen på tunnbrödsrullar? Samma kväll som jag smaskade godis så åt jag också tunnbrödsrulle. Tänkte att om jag ändå skulle "slarva" kunde jag lika gärna göra allt på samma kväll. Det var så gott, men magen mådde såklart som den förtjänade efteråt. Idag fick jag äran att döma Linköping Citys A-lag som assisterande domare i en internmatch. Man kan säga att det var city mot city. De hade dock blandat upp lagen så det var blandat junior och A-lagsspelare i båda lagen. Jag var bekymrad över tempot men det var ju inga konstigheter. Det var seriöst med, ingångsmarsch och speaker. Det var kul att få vara delaktig.
                                                                 
I eftermiddag gick jag och Rickard ut på en promenad. Visst ser det skönt ut? Det var det inte kan jag säga. I skogen var det minusgrader. Bilderna du ser ovan är det nyaste området där vi bor. När vi flyttade hit för åtta år sedan så var det åker här. Nu är det bland annat en gruppbostad i området, stora villor och radhus. Undrar hur det kommer se ut här om tjugo år...
Efter promenaden ställde jag mig och bakade pizza. Det var flera år sedan. Om du kikar bakåt i mitt arkiv så ser du att jag bakat mycket men gör det inte så mycket längre. Jag äter ju inte själv och då är det inte lika kul. Men mina bullar alltså! 😋 Särskilt nygjorda med ett glas iskall mjölk till. Så gott ju!
Nu ligger jag här i sängen och skriver, är väldigt trött och ska alldeles strax släcka och sova. Trött tjej, eller så där tröttpigg på något sätt. Ser fram mot att få sova. Haha, varje kväll när jag lägger mig ner säger jag till Rickard att vad skönt det var att få krypa ner. Varför har jag skjutit upp det så länge. Sova är härligt! Haha, nu har jag lyckats babbla om allt och ingenting. Jag ska väl ha lite kvar att berätta imorgon med så jag säger godnatt nu. :-D
1 Pärla:

skriven

Åh vi hade inte minus men lite kallt men var så skönt med en promenad förut, er lät sådär.
Skönt att tunnbrödsrullen var god iallafall, värsta när man fuskar och får lida för ingenting 🙈
Håller med dig, nybakade bullar med mjölk, sååå gott.

2 Emma Engström:

skriven

Helt underbart väder vi haft idag!! Har dock jobbat så har inte kunnat vara ute och njuta av det, men det var lite kyligt imorse när jag drog iväg! Att få krypa ner är lite småfarligt för då kommer tröttheten haha :D Hoppas du har en fin kväll <3

3 Angelica Elversson:

skriven

Håller verkligen med om att sova är härligt. Nu när jag började i veckan gå på ett ställe för att kartlägga vart som kan vara passande för arbetsträning så har jag varit helt slut, så igår sov jag bort halva dagen om inte mer. Har man gått hemma i typ 9 år men något litet avbrott, så blir man helt slut. Dem ville jag skulle börja med det speciellt eftersom det är socialt med, typiskt corona, blir på distans nu :/

Så gott det är att göra pizza hemma, en helt annan sak. Är inte så glad i just pizza annars, men hemma gjort, det är mums! :D

4 jessica:

skriven

jag gillade att läsa ett sånt här inlägg, där du pratar om allt och ingenting, spännande när du hoppar från en tanke till en annan, blir så oförutsägbart det gillar jag :D När vi gör pizza är det nog mer ost med pizza, än pizza me ost.😂❤

5 Rebecca:

skriven

Så härligt med solsken. Även här sken solen igår men vindarna kändes kalla. Ändå var det så skönt med solljus, det behövs verkligen nu efter den gråa vintern vi har haft.

6 birgitmaria:

skriven

En riktigt bra lördag alltså! Kul att det blev en match, allt är ju som osäkert i dessa tider.
Vi var ute på isen och njöt igår.
Idag väntar städning och lite matlagning.

7 amanda:

skriven

Men vad härligt att kunna gå en promenad i solen och kunna vara ute mycket mera:) Hoppas verkligen att den riktiga våren är på gång <3 vad kul att du fick äran att vara domare

8 Madde:

skriven

När mitt ena barnbarn är här bakar vi alltis pizza. Det är lite av en tradition. Hon gillar nog det också för just nu pratar hon hela tiden om att baka "pissa" Det ska vara till frukost, lunch och middag helst. Nybakade bullar med kall mjölk. Hur gott är inte det???

9 Lexochlogan:

skriven

Låter som ni haft fullt upp, skönt att vara ute med aktiviteter. Å tunnbrödsrulle blev jag ju sugen på nu med, det är ju så himla gott fast jag äter utan korven helst. Får nästan bli det när vi äter ute nästa gång.

Kommentera här: