Att använda väggen

Om det inte var för instagram så hade jag aldrig kommit på att använda väggen som träningsredskap. Med hjälp av väggen kan du "spicea" upp de flesta övningar.
I videon nedan så gör jag:
- chestlifts
- chestlifts med rotation
- ett bar bryggor
Jag tänker på samma cues som alltid: aktiva magmuskler, andas ut när jag lyfter och andas in när jag sänker.
Att göra spinestretch forward är ett superbra sätt att hitta artikulationen, att känna in vad som faktiskt är att sitta rakt. Jag har mina armar lite för högt upp på bilden. Något att jobba med! Pilates är i detaljerna.
1 Amanda :

skriven

Mem vad smart att man kan använda en väg som tränings redskap sådan lätt grej alla har hemma ❤️ älskar dina tränings vidios

2 nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Så bra att kunna använda saker i det egna hemmet, framför allt i dessa tider! Bra med en video också :)

3 Emma:

skriven

Kör mycket hemma tränings nu med detta viruset så tack så mycket för dessa tips!

4 Tess:

skriven

Gud vilket bra tips :D Jag har en bråkig rygg så de är perfekt för mig att köra denna övning så tack snälla du 😍👌🏻💕

5 Pauline Hurtig:

skriven

så bra tips :D

6 Moa Larsson:

skriven

Precis som du skriver till den sista bilden så är väggar helt fantastiska ur träningssynpunkt när man verkligen vill att "kroppen ska ligga rätt" i en övning. Nä vet du vad, imorgon ska jag leta fram alla våra träningsredskap i flyttlådorna och köra ett pass. Kram!

Kommentera här: