Sommarlistan

Ett fint sommarminne:
När vi var på Stora Karlsö på Gotland hela familjen. Det var 2018 och vi valde helt rätt dag att vara där. Det var varmt och skönt och vinden var inte så där isande som den sedan var resten av resan. Ju mer jag ser av Gotland, desto mer kär i ön blir jag. Det slog mig nu att i år är det tio år sedan som vi var där första gången. Hjälp vad fort tiden går! 
Semesterplaner:
I år kommer jag bara ta två veckors semester och Rickard får en. På grund av coronan är det anställningsstopp på hans jobb så de kan ta semester i den mån de kan täcka upp i huset. Funderar faktiskt på om det verkligen är lagligt....
Men iallafall, i sommar kommer det mest bli dagsutflykter eftersom  så vill vill åka till Skurugata igen
Jag grillar helst:
Någon köttbit med bearnaisesås till. Och så vill jag grilla bananer snart igen.
Något jag verkligen vill hinna med:
Jag vill verkligen hinna läsa iallafall två böcker. Har de två första böckerna av Emelie Shepp i bokhyllan och de vill jag verkligen hinna att läsa. Har väntat ett år redan, haha.
En ledig kväll:
Då vill jag ta en härlig kvällspromenad i solen med mitt 💗, kanske äta något gott. Gärna grilla med barnen och ta med dom på någon härlig kvällsutflykt. 
Favoritställe:
Gotland! Men det blir ingen resa dit i år.
Sommarregn?
Yes, jag älskar´t, så länge det inte är varje dag vill säga. Jag tycker det är jobbigt med värme varje dag så då är det perfekt med någon regnig dag här och där som paus.
3 saker jag vill göra i sommar: 
- Grilla och så vill jag äta mängder med jordgubbar!
- Läsa
- Vara med barnen
3 saker jag inte vill göra i sommar:
- Bli bränd, jag bränner mig nämligen alltid... Kanske att jag slipper det i år.
- Få myggbett
- Slösa bort sommaren på saker som ändå inte betyder något i slutändan.
 
Vilken låt blir din sommarplåga:
Det vet jag inte nu så här innan sommaren. Det får vi se i höst. 😜
Stranden eller poolen:
Poolen om jag badar, jag är sådan badkruka....
Bästa sommarplagget:
Helt klart klänning!
 
 
1 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Vilken fin lista, vad glad jag blir! Utom kort semester, man borde kolla med facket :)

Jag hoppas att du får en köksträdgård i framtiden! Själv har jag ju tvärtom väldigt lite för mig för närvarande, det är förstås enklare då :)

2 Marie:

skriven

Det är jättekonstiga situationer nu gällande corona och ja man kan undra om det är enligt lagen

3 jessica:

skriven

Vilken rolig lista, grilla bananer det har jag faktiskt aldrig testat och ändå älskar jag bananer, det kanske jag får testa iår nu 😀❤

Kommentera här: