Nya mål för juni

Det är ny månad och det vet ju du som läst bloggen ett tag att det är dags för sammanfattning av förra månadens mål. Känns skönt att kunna sätta check på mina mål. Mål vad gäller rörelse och hälsa är alltid lättare för mig att uppnå jämfört med andra mål. 
  • Jag vill fortsätta att springa till jobbet någon gång i veckan. Det är lite beroende på hur mitt schema ser ut. Kommer framförallt bli när jag jobbar kväll. 
I maj sprang jag till jobbet tre gånger, det passar väldigt bra att göra det när jag jobbar kväll. Jag har då hunnit att få i mig frukost och ladda med lite vätska.
  • Jag vill springa snabbt! Jag har världens sug efter att springa snabba intervaller på bana. Känner att jag riktigt längtar efter det. 
Jag har sprungit snabba intervaller på tisdagar och dömt fotboll.
  • Jag vill inte tappa min pilates helt nu när jag inte har några klasser. Så minst ett pass i veckan. Det behöver ju inte vara långa pass. 
Det här målet har jag inte alls fått in. Prioriterar promenader och annan träning men jag vill ju verkligen träna pilates mer. jag känner vilken skillnad det gör nu när jag slarvat.
  • Såklart fortsätta med promenaderna. 
Check! Tar tåget till jobbet och när jag gör det både dit och hem så blir det drygt 6 kilometers promenad.
Nu är vi en bit in i juni och jag tänkte presentera det som hittils varit fokus i juni och vad som jag  tänker fortsätta kämpa med.
- Starta projekt "bli fit". Och med fit menar jag bli starkare och snabbare. Det vill säga det som jag kämpat på med bra länge men den här gången med ett tydligare fokus. Jag känner redan att det gett resultat. Så mer av det!
- Mer pilates, i skrivande stund har jag iallafall tränat två pass.
- Jag har två veckors semester där jag vill försöka hinna en hel del här hemma. Vi får se hur det blir med den saken. Det ska ju göras dagsutlykter med barnen med mera.
- Läsa fler böcker och samtidigt njuta av kalla smoothies!
 
 
1 Tess:

skriven

Ta tag i de du drömmer om - jag har mycket som jag drömmer om som jag måste ta tag i själv :) gäller o peppa sig Sj tro på sig Sj :) guuuud va gott med smoothies :D de var längesedan

2 Snabela :

skriven

Skulle vilja börja springa jag med, men klarar inte av det. Är för tung för det. Skulle behöva gå ner ett X antal kg innan jag kan börja löpa.

3 Diana Saelöen:

skriven

Härligt att se att de allra flesta målen har du uppnått....riktigt bra jobbat!

4 ★ Orsakulla som blev mamma vid 20, porslin, pudelmamma & specialpedagog ★:

skriven

Vilka bra mål, jag gillar det där med att du vill fokusera på pilatesen mera samt att tänker fit som stark och må bra. Jag tror någonstans att den hälsodelen är av stor vinst :). Underbart med böcker och smoothie också, det är så galet gott :). Smoothien alltså ;D.

5 bylisa.se:

skriven

Sista målet lät grymt, det snor jag, haha! Nä, men riktigt bra att sätta upp mål och att faktiskt utvärdera också. Jag har också siktet inställt på träning, vill ni stark och smidig 🙂💪

6 Ullie:

skriven

låter härligt du får ta dagen som den kommer hinner man nåt så gör man . hoppas du haft en härlig helg o hunnit vila lite oxå . perfekt med mål att sträva efter kram kram

7 Elin | ute med självbiografin "Genomskinlig grå" 23 april 2020:

skriven

Du är ju jätteduktig på att håll igång så du klarar det säkert. Nu blev man ju jättesugen på en smoothie!! Böcker ju underbart att försvinna in i

8 Lexochlogan :

skriven


Jag älskar ju sätta upp mål men inte riktigt hunnit det denna månaden, ett bra sätt att hinna med mer tycker jag. Bra mål du satt upp. Läsa böcker och träning är bra mål. 2 veckors semester låter lite, men hoppas du får njuta massor då

9 Jessica :

skriven

Att hinna läsa Lite mer böcker tänkte ja med, men hittills har de nästan blivit mindre just nu under sommaren för mig haha 😂❤️

10 Monnah:

skriven

Vad duktig du är! Jag suger på de här målen, eller kanske mer på att sätta just hälsomål. Det går bättre med annat.

11 birgitmaria:

skriven

Heja dig! Du är grym!
Och du har ju så himla bra mål. Du är ju så bra på att få dem konkreta.
Smoothie: så gott det såg ut!

Kommentera här: