Midsommarafton 2020

Midsommarafton 2020 är över för i år, jag har haft en fin dag med grillunch med familjen och därefter jobb några timmar. För första året på flera år har det varit varmt och soligt, riktig högsommarvärme. Underbart ju!
Den fjärde boken som jag läser den här veckan i juni är fritt fall av Annelie Olsson. Det ska bli en serie med böcker tydligen och jag ser fram mot nästa del. Den kommer säkerligen dröja minst ett år innan den kommer ut. Boken är en riktig feelgoodroman och en sån där typisk bok som jag verkligen gillar. 
Jag satt under parasollet medan köttet grillades klart. Det var verkligen varmt ute. Ida cyklade runt gården i full fart och jag njöt av tanken på att snart, snart skulle jag få ha ett gäng lediga dagar tillsammans med familjen. 
Den här cidern tycker jag är så god. Särskilt när den är isande kall och till en god grillmiddag. 
Jag ville absolut ha en jordgubbstårta och Rickard var snäll och fixade en tårta på åt mig. Full med hemmagjord vaniljcreme, choklad och banan och så jordgubbar, grädde och noblesse. Den var helt fantastiskt god! Det blev rätt så mycket tårta nu när jag kom hem från jobbet. Och gissa vad, nu har jag semester! Ser fram mot att få vara ledig och vara med familjen. 
Dagens träning blev att cykla till och från jobbet, det blev ungefär 2,5 mil. Imorgon däremot vill jag springa. En mil ute i skogen före frukost är planen. Men nu är klockan ganska mycket så vi får se hur det blir med den saken. Har du haft en fin midsommar?
1 Anna Nystedt:

skriven

Semester alltså! Bästa bästa! Jag börjar också min nu! Ska bara ha ett lopp i morgon, sen blir det semesterfeeling på riktigt....
Tårtan ser fantastisk ut! Får liksom inte nog av jordgubbar!

2 Annica:

skriven

Åh låter ändå mysigt, trots jobba på midsommarn. Vi tillbringade all tid inne igår och hade film marathon med barnen. Helt enkelt en mysig dag med familjen. Annorlunda dock.

3 Elin | ute med självbiografin "Genomskinlig grå" 23 april 2020:

skriven

Å fjärde boken på en vecka?! Önskar jag läste så snabbt haha. Kan bara läsa på kvällarna nu när det är varmt på dagarna. Men läsa böcker är ju underbart! Fattar att du vile ha jordgubbstårta. Det är ju sååå gott!!! Den ser hur mumsig ut som helst ju!

4 jessica:

skriven

oj vad du hunnit med att läsa mycket bara på en vecka , haha ja har hållt på med samma böcker ganska länge nu faktiskt haha. ÅH jag har vare så sugen på tårta så länge haha, måste ta mig i kragen och göra en nått tag med 😍😍

Kommentera här: