Holmhällar naturreservat

Del två av gårdagens utflykt gick till Holmhällar, precis som Hoburgen är Holmhällar ett av mina favoritställen. Jag funderar faktiskt på att skriva en liten Gotlandsguide. Skulle det vara intressant? Eftersom jag inte besöker restauranger och så vidare så kan jag inte tipsa om det men däremot kan jag ju skriva om naturreservaten. Vilka som är mer värda ett besök än andra.
Ön du ser är Heligholmen. Det är 600 meter över dit så en duktig simmare kanske kan ta sig över den vägen.  Jag googlade och man kan visst vada till ön. Däremot måste man vara väldigt försiktig då det är väldigt strömt om man kommer ur kurs. Känns inte som något att rekommendera med andra ord. Simma går inte. Fram till sista juni så är det dock förbud mot besök på ön på grund av att det är fågelskyddsområde.
Här anar man vad som kommer. Raukområdet är cirka 1 kilometer långt och fyrtio meter brett. Jag tycker att det är väldigt barnvänligt här.
Eftersom jag fotade i motljús blir en del av bilderna lite mörka.
Som en liten bassäng ovanför havet.
 
 
 
1 Josefine Malmquist:

skriven

åh vilka fina bilder! Ser så vackert ut och så annorlunda mot hur de ser ut här nere i skåne!
Ja skriv en Guide, varför inte! :D Säkert någon som får nytta av de i framtiden, kanske en ny kategori på bloggen ? :)

2 Marie:

skriven

Oj så fint ställe och gå där och fota och strosa

Kommentera här: