En regnig, ruskig dag och ett löppass

Jag tror vi valde bästa veckan att vara på Gotland. Idag har det varit riktigt blåsigt och ruskigt. Och nu regnar det visst igen ser jag medan jag skriver det här.
Det passade perfekt att läsa ut boken "Märkta för livet" (kommer en recension i veckan) och bygga ihop Gotlandsbåten. Den var verkligen klurig, fick börja om flera gånger och Alexander blev helt trött efter första vändan när jag plockade sönder båten.....
Imorse gick jag och Rickard ut i regnet och tog en morgonpromenad. Det blev en kort historia men så skönt att starta dagen med en promenad. Jag har alldeles tappat det där med träning före frukost.
Det är dock tur att jag inte tappat träningen helt. Ikväll mötte jag och Rickard upp J och E, planerade först för löptestintervaller men med tanke på blåsten vågade jag inte riktigt. Även att jag vet orsaken till varför det eventuellt skulle gå tungt ville jag inte utsätta mig för det. Så det blev våra 10*200 meter med en minut vila mellan varje och efter det avslutade vi med en explosivitetsövning och så en bonusövning där vi skulle maxa baklänges. Bra pass! Lagom till vi var klara så öppnade himlen sig så jag och Rickard kom hem som dränkta katter.
Ser du regnbågen?
1 Pärla :

skriven

För någon som inte vet, vad är denna gotlandsbåt du pratar om? 🙈 Härligt att kunna mötas upp och träna tillsammans. Skönt med ett bra pass även om det inte var det som du från början hade tänkt.

Svar: Destination Gotland färja i lego. 😊
Hanna

Kommentera här: