En helg i kärlekens tecken

Sveriges nationaldag sjätte juni kommer för alltid vara en väldigt speciell dag. Också en dag när alla kommer flagga för just min bror och hans Bea. Igår fick vi nämligen äran att vara med när min bror gifte sig med sin älskade Bea. Jag hade inte tänkt att hålla tal under middagen men så kände jag att jag skulle säga några rader ändå. Fick dock lite hjärnsläpp och sa inte allt jag tänkt mig. Men eftersom jag vet att du, Marcus kikar in här dagligen så kan jag skriva det jag egentligen hade tänkt säga.
"Marcus, länge tänkte jag att jag aldrig skulle få äran att vara med när du träffar den rätta. Men så kom Bea in i ditt liv. Jag har så här i efterhand fått veta att jag gav henne lite hjärtat i halsgropen med min kommentar jag fällde första gången vi träffades. "Vart har du träffat henne då?" Typ så iallafall. Kanske inte det bästa att säga... Men det blev ju bra ändå. Att få vara med när du gifter dig med din Bea är det finaste jag varit med om. Vilken lycka att du träffat the one, att ni nu är gifta och  att ni snart kommer få en liten bebis. Jag önskar dig och Bea all lycka."
 
                                                      
Aldrig ätit aborre och så gott det var med friterad aborre och vitvinssås. All mat var lokalt producerad och en av dryckerna var äpplemust. Och så god den var, smakade verkligen svenska äpplen. Så underbart gott!
Jag blev tårtskärare i vår del av bordet och jag skrattade så jag fick ont i magmusklerna. Att skära den här höga tårtan är minnsann en konst. Fyllningen bestod av hallongrädde och passionsfrukt. Så gott ju!
 
1 birgitmaria:

skriven

Vad härligt med bröllop!!
Stort grattis till brudparet :-)
Och vilket fint tal från dig!

Kommentera här: