Söndagslistan vecka 29 och ett träningspass

Jag brukar alltid skriva att min kropp hänger med på allt jag hittar på. Att jag känner mig tacksam över det. Men jag vette katten nu alltså. Det känns inget bra. Jag är låg på motivation och jag har ont överallt. Med ont överallt menar jag framförallt mina höfter. Igår kunde jag inte springa för att det gjorde så ont.
Jag och Rickard möttes upp för att springa på löparbanan. Precis som förra veckan var min motivation låg. Hade ingen lust alls att springa och ärligt talat kände jag bara press. Press att jag måste träna för att klara rätt löptest. Just nu känner jag inte alls för att träna för att jag måste. Jag vill träna det jag vill och känner för. Jag fick iallafall till slut till ett bra pass trots min bristande motivation och allmänna olust. Höfterna höll också. Det blev ett pass där jag sprang 30 sekunder, inte i maxfart men så snabbt jag orkade och gåvila 30 sekunder. Totalt sprang jag tre kilometer i intervallform. Bra pass!
Söndagslistan vecka 29
Känsla: Kroppen har inte känts okej. Jag har varit trött, omotiverad och ganska ledsen. Mina höfter som framförallt gjort ont efter matcher gör nuu ont i vardagen.
Väder: Soliga dagar men mest moln och lite regn.
Köp: Jag har beställt de tre böckerna om Jana Berzelius som just nu finns utöver de två jag redan läst. Det blev även två chicflic-böcker av Sophie Kinsella.
Träning: Det blev inte alls många pass i förra veckan. Cyklade till jobbet i fredags och joggade en runda i skogen. Tänkte springa ett kort och intensivt pass på löpbandet men mina höfter protesterade. Jag hade så ont!
Godaste: Glass på smultronstället
Veckans bok: Jag läser prio ett av Emelie Schepp, del tre om Jana.
Fem positiva från veckan:
- utflykt till Harge uddar med barnen. Stort älsk på naturupplevelser.
- ännu mer älsk på utflykten till Söderköping.
Alltså seriöst, det är enklare att berätta om negativa tankar och känslor från veckan än roliga grejer som hänt.
Sämsta: Att jag har haft så ont i mina höfter. 
 
1 Emma Engström:

skriven

Aj det lät inte skönt med höfterna, kommer du ha matcher framöver eller blir det lite paus? Det kanske är skönt om kroppen får vila lite så att det inte blir värre. Vad roligt att du köpt på dig lite böcker, inte hört om dom innan men hoppas de är bra :D <3

Svar: Jag har matcher lite längre fram så nu har jag inga planer på att inte döma fotboll.
Hanna

Kommentera här: