Jag funderar lite... och så ett träningspass

Alla de här studierna som visar att det är så bra för hälsan att vara vegetarian, vilka grupper är de studierna gjorda på? Är det friska män eller är det blandat kvinnor och män. Sen undrar jag också om det någonsin görs studier på kost och träning utifrån ett kvinnligt hormonellt perspektiv. Vad behöver vi kvinnor för att hormoner inte ska gå bananas. Det skulle vara riktigt intressant om det kunde göras studier inom det området. Så slapp jag bli ifrågasatt med mina tankar och de som jobbar med kvinnor och ser i praktiken vad olika livsval gör med våra kroppar skulle också slippa bli ifrågasatta och få cred för det arbete och den kompentens de besitter. Jag är så trött på frasen, "finns det forskning på det". Varför är erfarenheter så underskattade och otrovärdiga? Det gör mig irriterad. Så därför tänker jag inte skriva mer om det idag. 
Imorse cyklade jag till jobbet och i eftermiddags möttes jag och Rickard upp på löparbanan. "Tisdagspasset" sprangs idag och det kändes tungt i kroppen men ändå riktigt bra. Bortsett från efteråt men då får man vara trött. Det har blivit en riktigt bra träningsvecka med lite allt möjligt. Skulle behöva göra några marklyft bara. 💪💪💪
1 Hilma Eklund :

skriven

Intressanta och bra funderingar ❤️ Jag vet faktiskt inte vad studierna är gjorda på när det gäller vegetarisk kost... Borde gå att googla sig till något svar tänker jag 🤗

Kommentera här: