Recept på ketobollar

Äntligen har jag fått tummen ur och gjort mina ketobollar. Hela satsen har en energiprocent på 94% vilket innebär att de är ketogena. Om jag slår ut fett, kolhydrater och protein per boll så har jag istället en energiprocent på 96%. Det kan inte bli så mycket bättre. Perfekt snask och mellanmål när jag behöver snabb energi. 
Till 10 st behöver du:
100 gram rumsvarmt smör
1 dl kokosflingor
1 tsk vaniljpulver
1 tsk kardemumma
1 tsk kanel
Börja med att ta fram smöret så det får rumstemperatur. Rosta kokosflingorna i en het stekpanna. Men akta så de inte bränns. Låt svalna (det gjorde inte jag, därav den "fina" formen....) Blanda ihop smör, kokosflingor, vaniljpulver, kanel och kardemumma. Gör bollar och rulla sedan i kokos. Ställ in kyl eller frys. Ät och njut! Du kan också variera smaken med tex kaffe, choklad och annat gott som finns. Och vill du inte ha bollen keto. Släng i lite havrgryn med. :-)
1 Pärla:

skriven

Åh detta låter ju fantastiskt got. Nu äter jag inte keto längre men detta känns bättre än de vanliga. Ska absolut testa.

2 Therese:

skriven

Wow dom ser jättegoda ut =) tack för att du delar med dig av receptet =) kanske ska göra dom någon dag =)

3 Anonym:

skriven

Lät så gott duktig du är fin kväll kramar

4 Natascha.bloggplatsen.se :

skriven

Dom här kommer jag helt klart att testa👌 men hur blir dom om dom stått i frysen?

Svar: Ingen aning. Aldrig testat men det borde inte vara några konstigheter.😀
Hanna

5 jessica:

skriven

åhh så länge jag åt chokladbollar, dessa lät ju väldigt likt vanliga choklad bollar, minus kakao då, dessa lät ju nästan som dom skulle vara godare kanske får prova dessa nästa gång man gör det :D <3

6 Tess:

skriven

Gud så gott de ser ut :) måste nog testa att göra de

7 Amanda:

skriven

Tycker alltid att bollarna ser så goda ut och kul att du kan göra din variant av chokladbollar som är så gott :)

Kommentera här: