Mitt löparår 2019 och tankar inför 2020

Jag har redan skrivit en sammanfattning om mitt träningsår men jag tänkte ändå skriva några rader om just löpningen. Längre ner i inlägget kommer jag presentera några mål. Om 2018 års sammanfattning av mitt löparår var en riktigt solskenshistoria så kan man inte säga detsamma om 2019. Första halvan av året präglades av tung känsla i löparspåret, på fotbollsplan och på löpbandet. Hur jobbigt som helst. Andra halvan av året kändes däremot betydligt bättre. Upplever att jag är på gång igen även om jag inte är på 2018 års nivå. Jag hade oturen att skada mig på en match början av september så då tappade jag en hel del flås tyvärr. 
Antal tävlingar jag sprungit?
Victorialoppet 9 km
Byrundan 4 km
Viruddenloppet 5 km på Gotland
Jätten Bule-löpet 5 km
Konstigaste känsla:
Att springa med nära noll i kolhydratintag. Innan kroppen vant sig är det hemskt jobbigt. Det är som att springa på cementklumpar som glömt bort hur man rör sig.
Årets prestation:
Att döma matcher med noll kolhydrater i kroppen. Jag ska vänja mig!
Känsla: 😖😁😱😲😫🤢😬😱😁
Roligaste tävling: Victorialoppet eftersom det var femårsjubileum.
 Det blev ingen höstfemma på grund av min skada, ja det var mycket med 2019 som inte blev som jag tänkt mig. Eller jo, kanske egentligen. Jag visste att det skulle bli tungt men inte hur tungt det faktiskt skulle kännas.... Men 2020 är ett nytt år, året då jag kommer tillbaka. När året är slut vill jag skriva en sammanfattning om hur mycket bättre allt gått, att jag kommit framåt i min träning och blivit starkare och snabbare.
Fokuspunkter 2020:
  • Bättre sömn.
  • Bygga styrka, utan styrka kommer jag inte kunna uppnå det jag vill. 
  • Träna explosivitet!
  • Jag skulle vilja jobba med mina tankar betydligt mer. Hur kan jag peppa mig mentalt och våga lita på mig själv.
1 Moa Larsson:

skriven

Så jävla häftigt att du springer som du gör! Jag började ju köra intervaller på löpband för längesedan och gillade det verkligen. Men nu har jag kommit av mig. Så ett mål för 2020 borde kanske vara att uppta det igen. Fina mål du har, och jag håller med - det är aldrig fel att träna styrka. Kram fina Hanna!

2 Tess:

skriven

Wooow jag blir helt faschinerad hur du kämpar på för något du älskar att göra :) Ja att peppa på sig själv är svårt speciellt när de är så mycket enklare att ge dålig kritik :( kram finaste

3 jessica:

skriven

vad härligt tagga du är, så roligt att läsa :D hm det var en bra fråga det där hur man peppar sig själv till att våga lita på sig själv , nu börjar mina hjärna på en gångs snurra i massa tankar kring detta, älskar så djupa resonemang. Jag tror att en grej kan vara att man inte tar allt på så blodigt allvar faktiskt, tex att man tänker ja ska bygga styrka för det kommer var så kul, att man fokuserar mer på hur kul det ska bli att göra det. Och mindre tänk på hur vida man kommer lyckas eller inte. Det tror jag är ett bra tanke sätt, när det kommer till det mesta faktiskt ❤

4 Ullie:

skriven

Alltså va duktig du är . Ja är så ointresserad och typ det är noll för mejmen årets fixar du galant 💋❣️

5 Josefine :

skriven

Nu är jag nu inom löpningen men gud så tufft de är att springa. Jag blir trött efter 2km och orkar inte fortsätta efter de typ.

6 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★:

skriven

Du ser framåt och det tycker jag är bra. Ibland är det ju också så att det där med att det inte blev som man kanske helt velat gör att man sporrar ännu mer till något annat året efter. Jag tänker att det här kanske i och med förra året, blir det året när du verkligen gör topp resultat :D. Just för att du också är så fokuserad där på din kost :).

7 TwinMom.se:

skriven

Vad roligt att du hunnit med så många tävlingar! Önskar jag kunde springa jag med🙈 Låter som bra fokuspunkter för i år. Jag skulle behöva fokusera pp dessa jag med!

8 Annica:

skriven

Kul och faktiskt spännande att kunna följa detta! :) Får hoppas att 2020 blir ditt år, både vad gäller hälsa, skadefritt och i träningen. :) Kram

9 amanda:

skriven

härligt att du har ett bra tränings år ska bli intressant att läsa ditt tränings år :)

Kommentera här: