Mina bloggvanor

Idén till det här inlägget har jag sett hos några olika bloggare nu, den som hittade på frågorna är BP Computerart men jag såg det först hos Madeleine och nu senast hos Marlene.
1. Hur lång tid tar det för er (på ett ungefär) att skriva ett inlägg med research, länkar text, stavningskontroll samt bilder? 
Det beror lite på vilket inlägg jag ska skriva men mina pilatesinlägg kan ta bortåt en tmma att skriva. Särskilt om jag ska fota nya bilder också. Veckosammanfattningarna tar också lång tid likaså mina ketoinlägg. Kort sagt alla inlägg som är lite mer eftertänksamma i sin struktur.
2. Hur många bloggar läser ni regelbundet?
Oj, det är olika från dag till dag men framförallt så läser jag bloggarna i bloggruppen på Facebook som jag är med i. Det blir kanske ett tjugotal. Vissa dagar mer andra mindre. Sen har jag ett gäng "slentrianbloggar" som jag kikar in på för att jag alltid läst. Bloggbevakning till exempel. Varje dag tänker jag att jag inte ska läsa men så är jag in där ändå.
3. Hur lång tid tar det för att läsa och kommentera era favoritbloggar?
Det tar inte så jättelång tid egentligen. Jag lägger mer tid på mina egna inlägg.
4. När bloggar ni?
När jag har inspiration, morgon, middag, kväll och vissa dag sitter jag och förbereder inlägg. Jag bara matar ut. Vill ju inte att bloggen ska stå tom. Det ska alltid finnas något nytt läsa. Det är min målsättning iallafall. 
5. Har ni blogginlägg ”på lager”?
Ja, det har jag. Brukar ofta skriva ner tankar jag får, idéer till blogginlägg och spara i utkastmappen eller tidsinställa för andra dagar. Min veckoutmaning har jag till exempel skrivit några veckor framåt.
 
 
1 Tess:

skriven

Gud så kul att läsa det här :D Roligt att se hur andra planerar med sin blogg och inlägg osv :) man märker kort å gott vilka som engagerat sig i sitt inlägg or not :D

2 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★:

skriven

Åh så kul att även du hoppade på detta :D. Jag tycker Bp verkligen hade så spännande frågor i och med detta :D. Jag läser också Bloggbevakningen som du slentrian och mest för att jag är så där galet nyfiken av mig ;) . Alltså jag älskar att sitta och glo i Se och hör med när man är hos till exempel tandläkaren haha.

3 Junitjej:

skriven

Kul att läsa! Jag varken hinner eller orkar läsa bloggar varje dag. När jag publicerar min blogg bloggrupper på Facebook, gör jag det. Men inte annars. Förr läste jag bloggar varje dag.

4 Amanda:

skriven

Vilken rolig lista. Även jag har vissa inlägg som tar längre tid brukar vara dom som jag vill ge information om hur det är att ha ångest tex eller mina tankar (vissa utav dom) Borde bli bättre på att skriva inlägg i förväg :)

5 Pärla:

skriven

Vilken kul lista. Det där med hur lång tid det tar kan ju variera väldigt som du säger.
Det blir en del läsande ändå speciellt via grupper.
Skönt att ha inlägg på lager, det skulle jag med haft egentligen.

6 Louise Baumgärtner:

skriven

Roligt att läsa om ditt bloggande, tror att jag "lånar" frågorna till ett inlägg snart. Vill du att jag ska länka till din blogg då? Sköt om dig och hoppas att du har en fin fortsatt vecka!

Svar: Det får du gärna göra men glöm inte länka till BP, det är hennes frågor. 😊
Hanna

7 jessica:

skriven

vilket intressant och bra inlägg, många tror jag som inte riktigt fattar hur mycket di det faktiskt ligger bakom en blogg , brukar också alltid se till att ha lite färdiga utkast, mycket för att om en dag av bloggtorka på idéer skulle komma. 😂❤

8 nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Jag gillar sådana här listor :) så bra att kunna ha inlägg på lager, det önskar jag med att jag hade lite oftare... Det händer tyvärr bara ibland!

9 jossanmalmqvistt:

skriven

Vilka bra frågor och svar. Så kul att läsa om hur andra "sköter" sina bloggar och så vidare :)

10 BP:

skriven

Jättekul att du också svarade på frågorna och tusen tack för länken:-)
När du skrev "slentrianbloggar" så tänkte jag till en aning. För visst finns det bloggar som man har följt i evigheter, typ 10 år. I mitt fall är de flesta av dom fotfarande läsvärda. Ofta handlar de om resor. Även fotobloggar är intressant att följa, då man alltid lär sig något nytt.

PS. Nu ska jag kolla vad "keto" är för nåt;-) DS.

11 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Jag har ofta blogginlägg på lager :D Jag tycker att det är skönt att bara mata (morgon middag kväll, spelar ingen roll) när inspirationen finns liksom :D

Kommentera här: