Jag vill bli mer vig

Yes, det här är jag nu. Stel som en pinne. Men jag har velat hur länge som helst bli mer vig. Det är aldrig för sent att börja jobba på att mjuka upp kroppen. Som löpare får jag ju extremt korta baksida lår så jag gör mig själv en tjänst om jag blir lite mjukare i kroppen.
Och det här är läget på en rollup...
Och saw....
Och så här vig är jag i split.... Inte alls alltså....  För att bli vigare i split måste jag börja med att först värma upp och sedan stretcha musklerna i rumpan, höftböjarna samt baksida lår. Sitt/stå/ligg i varje position två minuter per sida. 👇👇 Så det kommer vara fokuspunkt den här veckan. Tio minuter fyra gånger i veckan har vi! Är du med mig? Såklart du är. :-D
                                                                                                                                          
                                  
Positionen ovan👆👆är en bonusövning. Jag älskar känslan den ger. Fäll i höften (Som på vänstra bilden) och inte i ryggen (som på högra bilden). Tänk att du skjuter fram bröstet och du vill nästan ha en extension i ryggen.
 
1 Amanda:

skriven

sådan bra övningar tycker att det är roligt att du delar sådan här inlägg :)

2 Hilma Eklund:

skriven

Samma här, vill också bli mer vig och mjuka upp kroppen! Tack för dom här tipsen, måste bli bättre på att stretcha ordentligt både efter ridning, dans, annan träning men också bara under vardagen. Kram! <3

3 Ullie :

skriven

Ja kan fortf lägga mej delade ben framåt och lägga magen vid benen det du me denna skit kropp 🤣 vig ännu trots kärring ålder 🤣🤣😄

Kommentera här: