Gurkmeja och ingefärashot

Den här veckan tänkte jag att vi skulle boosta våra kroppar med att göra och dricka en ingefära- och gurkmejashot varje morgon.
Till en liter behöver du:
1 liter vatten
2 citroner eller citronsaft
Äpple om du vill.
2 msk gurkmeja
Ingefära efter smak
Lägg ner i en mixer och kör en stund på hög hastighet. Häll upp i flaska eller tillbringare och ta en shot varje morgon.
  • Fördelar med ingefära:
- Lugnar magen och hjälper matsmältningen.
- Stärker immunförsvaret och bekämpar inflammation samt infektion.
- Stabiliserar blodsockret.
  • Fördelar med gurkmeja
- Bra för ledbesvär och kan motverka inflammation.
- Bra för immunförsvaret.
 
Alla utmaningar har jag samlat under #Hannasutmaning på Instagram. In och dela din bild där med så alla kan se och peppa på varandra.
 
 
1 Therese:

skriven

Den ser god ut men en del säger att den är stark är den det ? skulle verkligen behöva det där =)

Svar: Beror lite på hur mycket ingefära du tar. :-) Sen är det ju bara en liten shot med. :-)
Hanna

2 jossan:

skriven

åh den skulle jag gjort som har lite sämre immunförsvar! Är den stark?

Svar: Beror på hur mycket ingefära du tar i! :-)
Hanna

3 Tess:

skriven

Jag funderar på att göra en sån shot och dricka varje morgon för vill vara frisk som en nötkärna då jag börjar de nya jobbet :D Wiee :D Tack för receptet, nu ska jag ta efter de och göra här hemma :)

4 Pärla:

skriven

Åh super ju!! Ska haka på. Behöver garanterat stärka mitt kassa immunförsvar.

5 nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Det här är sååå bra! Älskar sådana här shottar på morgonen! De hjälper dessutom emunförsvaret så man håller sig lite friskare :)

6 Paulina:

skriven

Åhh vad bra😍 Gör med ingefära ibland 😊

7 Marie:

skriven

ÄLSKAR dessa shots! Har köpt färdig på senaste tiden, men nu efter flytten ska jag tusan ta tag i det och göra en batch!

8 Rebecca:

skriven

Jag hade verkligen behövt det där men jag vågar ärligt talat inte prova, tror inte jag kommer kunna då ner en klunk även fast det ser gott ut. 🙈

Kommentera här: